Risico gelopen?

• Allart struip

Ik heb ik een stoomcabine een man afgetrokken een beetje totdat er wat van zijn voorvocht over mn vingers liep toen ben ik gestopt. Hij heeft mij ook afgetrokken maar ruim voordat ik klaarkwam is hij gestopt.

We hebben elkaar een beetje afgetrokken en over de eikel en ballen gevreven en daarbij is het gebleven.

Daarna heb ik gedouched en mn handen gewassen onder de douche en daarna wat voorvocht van mijn piemel afgewassen.

Dit was ongeveer 2 weken geleden.

Nu heb ik al een week kleine roze jeukbultjes ter grootte van een speldenknop op random plekken op mn armen en benen en hier en daar een jeukplekje op mn rug en nek en de laatste 2 dagen af en toe een warm aangezicht maar geen koorts want heb mn temperatuur gemeten (rectaal) en die was 37,2 of 37,3. Geen koorts dus.

Ook geen van de andere bekende symptomen die bij een acute hiv besmetting horen voor te komen.

Maarja je gaat je toch weer druk maken gezien de rare jeuk en het warm gevoel. Stress en googelen is niet goed maar toch doe je het misschien ligt het aan de mindfuck dat ik kriebel heb en warm ik weet het niet meer.

Kan een deskundige n.a.v. mijn verhaal een uitspraak doen in hoeverre ik risico heb gelopen op besmetting?

Alvast bedankt

• John.

Hoi Allart.

Uit niets in je verhaal blijkt enig risico voor hiv-infectie. Voorvocht van een ander op de huid is geen risico voor hiv. Ook niet als de huid ter plekke niet geheel intact zou zijn, bijvoorbeeld een klein sneetje, klein wondje, etc. Ook geen risico als weinig voorvocht van de andere man in contact zou zijn gekomen met jouw eikel en (verdere) slijmvliezen van je pik.

DUS… je klachten hebben niets te maken met hiv-infectie en zijn daarnaast ook niet kenmerkend voor een acuut retroviraal syndroom bij acute hiv-infectie.

Je klachten lijken op een lichte allergische reactie. Dat kan ‘van alles’ zijn. Je stress over hiv kan hierbij een trigger zijn en je klachten erger maken.

Je twijfelachtig lichte temp. verhoging is wat je zelf al duidt geen koorts te noemen en ook dit heeft niets uit te staan met hiv.

Check de oorzaak/ behandeling van je bultjes als de klachten zich uitbreiden, nogmaals het is GEEN hiv. For sure!

Groet, John.

• Allart

Beste John,

WAT een opluchting!

Ik was al bang dat die andere man me zou kunnen besmetten met zijn voorvocht of zulks dat mogelijk nog aan zijn handen zou kunnen zitten (want dat weet ik niet) en dat aan mijn eikel/piemel heeft gevreven.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken of ik getest moet worden begrijp ik uit je verhaal.

De klachten die ik heb lijken dus ook niet op de aller allereerste tekenen van besmetting?

Dan vraag ik me af (want ik heb al zoveel erover gelezen) wat dan wél de aller allereerste tekenen van infectie moeten zijn want overal waar ik lees staan verschillende symptomen maar nooit concreet wat de allereerste tekenen zijn van hiv.

In ieder geval supergoed nieuws en natuurlijk ERG bedankt voor je expertize op dit prikbord!

• John.

Hoi Allart.

Primaire hiv-infectie, ook wel genoemd primo-infectie of acute hiv-infectie, is het stadium kort na infectie waarbij hiv zich massaal gaat vermenigvuldigen omdat er nog geen antilichamen zijn aangemaakt. Als na 2 - 6 weken de aanmaak begint daalt de meestal inmiddels torenhoog opgelopen viral load naar een setpoint die 6 - 9 maanden na infectie wordt bereikt. Het opstarten van de productie van antilichamen eerst tegen de virale enveloppe dan tegen core eiwitten van hiv betekent een sterk alarmerings appel op het immmuunsysteem. Meestal (maar niet per se) gaat dit gepaard met symptomen (acuut retroviraal syndroom ook wel seroconversiegriep genoemd) die meestal (maar niet per se) vrij heftig zijn, m.a.w. men voelt zich meestal ziek. Soms staat een griepachtig beeld voorop, soms een op pfeiffer gelijkend beeld en heel soms een meningitis achtig beeld. Mengbeelden komen voor. De symptomen beginnen doorgaans ergens tussen de 10 dagen en 40 dagen na dato infectie en houden minimaal enkele dagen aan tot meestal 1 - 2 weken maar veel langer kan soms ook.

Heel vaak is er koorts en vrij vaak een maculo papulaire huiduitslag vooral kenmerkend op de borst, opgezette lymfeknopen op meerdere plaatsen in het lichaam (lymfadenopathie.) Andere symptomen: malaise/ vermoeidheid, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn, gemakkelijk zweertjes in de mond krijgen, opleving van sommige soa (indien men die onder de leden heeft, bijvoorbeeld herpes infectie.) Maag/ darm stoornissen kunnen voorkomen met diahrree, misselijkheid, verhoogde leverenzymen en soms neurologische verschijnselen. Klachten kunnen ook wijzen op een andere aandoening en zijn dus niet indicatief voor een hiv-infectie. In een later stadium geldt dit te meer als waisting en opportunistische infectie's voorkomen, bijvoorbeeld pcp longontsteking, spruw in keel en slokdarm, kaposi sarcoma, etc ets, etc.

Groeten John.

• peter

Hoi John,

ik heb niet hetzelfde meegemaakt als allsart, maar oom wel met voorvocht. ik heb een ontspanningsmassage gehad. ik had toen wat scheurtjes in de huid rond in mijn bilspleet en een een klein kloofje aan mijn anus. de man die masseerde is toen op me gaan liggen. hij had geen erectie en of hij voorvocht had weet ik niet. toen hij op me ging liggen kwam zijn penis tussen mijn billen. daarbij is als hij al voorvocht had misschien wat op die wondjes en kloofje (frissuur) gekomen. ik weet al niet of dat risico is. je hebt wel eens geschreven over hoge viral load en anuskloofjes.

ik zat er niet meer mee tot ik afgelopen week 5 weken na de massage ineens flinke uitslag kreeg. vooral op mijn voorhoofd, hoofdhuid, langs de buitenzijde van mijn oksels, rond mijn middel, en laag op mijn rug. verder over mijn lichaam verspreid rode bultjes en puntjes, zelfs op mijn vingers. maar op mijn borst niet of nauwelijks.

omdat ik al bang was heb ik vanaf het begin de temperatuur in de gaten gehouden, maar altijd onder de 37 (meestal 36,/36,8). geen opgezette lymfeknopen. geen keelpijn of wat dan ook.

maandagavond begon het een jeukende plek net boven mijn schaamhaar, dinsdag was het erger, woensdag nog erger en in de loop van donderdag werd het minder en sinds die tijd wordt het vager en vager van kleur.

ik heb ook enorme jeuk gehad en hier en daar drogen de pukkeltjes uit.

Ik weet dat je er al heel veel over hebt geschreven John en ik vind je altijd heel helder, maar ik heb ook wel eens gelezen dat iemand constant voorvocht over de anus van een ander wreef en daarbij een zeer klein risico had gelopen zoals je schreef, maar in een ander geval was de aanwezigheid van een frissuur wel gevaarlijjk. dat maakt me onzeker.

John, kan die uitslag een uiting van hiv zijn, zonder andere ‘signalen’ van het lichaam.

ik hoop echt dat je een antwoord wilt geven.

• John.

Hoi peter.

Ten eerste, je klachten matchen niet met de belangrijkste kenmerken die het meest worden gezien bij een acuut retroviraal syndroom die kan optreden bij een beginnende hiv-infectie.

Ten tweede, voorvocht op kloofjes aan de huid en/of kloofjes aan de anus is slechts een theoretisch risico voor hiv-infectie. D.w.z. geen reeel risico, d.w.z. nooit is gebleken of sterk aannemelijk gemaakt dat iemand hierdoor hiv-infectie heeft opgelopen. Een zeer minimaal risico helemaal uitsluiten is ook lastig, immers, het ene kloofje is het andere niet en het ene voorvocht het andere niet. Dan speelt ook nog mee of er aanhoudende wrijving is geweest. Kloofjes kunnen zeer minimaal zijn of erg pijnlijk en groot zijn of meerdere in getal. Er kan een duidelijke ontsteking spelen en komt er dan veel en vers voorvocht op van iemand die ook nog eens een hogere viral load zou hebben, dan heb je het over een optelsom van meerdere ongunstige factoren en dan moet een klein risico mogelijk worden geacht. Vooropgesteld is dat het heel, heel moeilijk is om op deze wijze hiv-infectie op te lopen. Zo moeilijk, dat de kans niet of nauwelijks reeel is, maar heel kritisch bezien ook net niet uitgesloten kan worden. Ik kan de kloofjes bij jou niet beoordelen. Maar als ze gering in aantal zijn, geen huidontsteking veroorzaken of daarvan deel uitmaken (de huid rond het kloofje is dan rood, pijnlijk en meestal kun je je hartslag voelen kloppen in zo'n wondje) - dus als je dit niet herkent - geen zorgen. Twijfel je of ze toch aanzienlijk waren of ontstoken, weet dan dat de kans nog altijd ASTRONOMISCH groot is dat je GEEN hiv-infectie hebt opgelopen bij hetgeen je hebt beschreven. Nogmaals, ook je klachten geven geen grond om anders te denken.

Groeten John.

• peter

Hoi John,

bedankt voor je antwoord. Ik had 1 klein kloofje echt aan de anus en verder een paar scheurtjes in de huid rond de anus (heb ik vaak omdat ik een droge huid heb). Voordat ik naar de massage ging heb ik daar nog wat zalf op gedaan en de masseur heeft er ook nog massageolie gebruikt voordat hij op me ging liggen. Ik heb weinig ervaring met mannensex en hij wilde me alleen laten voelen hoe het is als 2 mannen tegen elkaar liggen zonder de intentie om seks met mij te hebben. Hij heeft dus met een slappe penis misschien een paar minuten op me gelegen zonder ‘neukbewegingen’ te maken. Maar ja, ik schrok me rot en toen ik die uitslag en jeuk kreeg nog meer.

• Allart

Beste John

Nu heb ik sinds gisteravond en vandaag ook een brok gevoel in mn keel.

En voelt mijn nek warm aan (voelt een beetje als heel heel licht verbrand door de zon) en ik zie dat de huid wat rossig is zijkanten nek en richting mijn onderkant nek / bovenkant borst.

Getemperatuurd vanavond 37,1 en 37,2 rect.

• John.

Hoi Allart.

en je denkt dat het hiv is? Je hebt geen reeel risico voor hiv-infectie. Je klachten lijken te worden getriggerd door stress/ spanning/ angst (voor hiv.) Het is zeker geen hiv. Je zult geen hiv hebben door hetgeen je hebt geschreven eerder. Hiv is niet je probleem, wel je angst voor hiv, want behalve dat dit veel plezier kan wegnemen in je leven kan het bij herhaling ook drukken op je weerstand en is dus ongezond. Spanning en angst zelf kan ook verschijnselen oproepen zoals blozende huid (wat jij ws helpt in je hals) maar ook: droge huid, droge ogen, slikklachten, brok in de keel, spierpijn/ stijfheid, diahrree of juist verstopping, onregelmatig slapen, nachtelijk zweten, hartkloppingen, kortademigheid, vage pijntjes, vermoeidheid, meer zin in sex gevolgd door juist geen zin in sex, etc, etc. Zoek hulp als je angsten je blijven achtervolgen. Hiv is niet je probleem, je angst wel.

Sterkte.

Groeten John.

• Anoniem

Nou John zou je mijn vraag dan ook willen antwoorden over sperma in knoflooksaus of dat risico vormt nadat de saus is bewerkt komt er een beetje sperma doorheen ja het gebeurt.heb het na 2.5 uur opgegeten