hiv angst

• sandra

hoi,

Ik ben 9 weken geleden helemaal gelikt geweest door een man, ik heb wel wat wondjes op mijn lichaam. Nu was mijn vraag hoe gevaarlijk dit wel is voor hiv?

want na 9 weken heb ik droge hoest, een koortslip en steenpuisten. Dus weet niet of ik mij zorgen moet maken. Mss bloedde hij wel uit zijn mond. Mss wel vergezocht maar het kan wel toch??

sandra

• John.

Hoi sandra.

Je risico voor hiv is niet reeel, je kunt er rustig vanuit gaan dat er helemaal geen risico is geweest. Als de man vlak voor het beffen of likken, waar dan ook… per ongeluk op z'n wang of tong zou hebben gebeten of zijn tanden hardhandig zou hebben gepoetst en een spoortje bloed zou in zijn speeksel vermengd zitten, dan is dit voor jou geen enkel risico voor hiv. Ook niet als hij over een wondje bij jou likt. Er moet veel en veel meer bij komen kijken wil er pas een klein risico ontstaan. Dan moet je denken aan een plotselinge heftige bloeding in zijn mond bijvoorbeeld na een recente operatieve of tandheelkundige ingreep. M.a.w. het likken had duidelijke sporen van bloed achtergelaten en zou hebben geleken op een Dracula act. Het is zwaar onwaarschijnlijk dat dit zou zijn gebeurt. En indien toch zou je dit hebben gemerkt/ gezien. Geen zorgen dus. En nogmaals, voor een klein kansje op een eventueel ietsie pietsie bloed in zijn speeksel dat onopgemerkt is gebleven: geen zorgen! Dit kan geen hiv overbrengen, ook niet via wondjes bij jou.

Groeten John.

• sandra

Hoi John,

Wat een geruststelling!!! Dank je wel.

dus testen is niet nodig??

groetjes John