Hiv, pijpen?

• Geenidee

Ik heb iemand gepijpt zonder condoom voor heel even, 2 a 3 min ofzo. Maar niks doorgeslikt of wat dan ook. Ook niet tegen mijn keel aan of noem maar op echt met angst.

Nu 5 weken later heb ik beetje jeuk overal niet extreem. Voor de rest geen klachten beetje dikke lymfeklieren in de nek maar hoest veel zoals vele mensen dat om me heen hebben. Heb ook wat wondjes in me mond dat heb ik altijd al gehad vooral als ik veel stress heb.

Ik ben bang dat ik hiv heb, ik kan met niemand praten en heb slapenloze nachten. Sterker nog ik heb de keuze gemaakt om niet te leven mocht ik hiv hebben. Ben ook een persoon die enorm is opgesloten inzichzelf en niet echt een goed leven achter de rug heeft.

met condoom ben ik ook geneukt dat was veilig gegaan daar ben ik zeker van. Denkt u dat ik iets heb opgelopen? Want dat jeuk gedoe valt me raar tegen.

Uw antwoord is heel belangrijk voor me please heb uw antwoord nodig en hard ook..

• Frans

Beste Geenidee,

Een jongen pijpen zonder doorslikken is géén risico op HIV. Er zijn hiervan géén gedocumenteerde gevallen die resulteerden in een HIV infectie. Dit neemt niet weg dat het ten aanzien van andere SOA's wel verstandig is om ook bij orale sex een condoom te gebruiken.

Terwijl ik dit schrijf ervaar ik (tegen beter weten in) zelf enige angst voor HIV ondanks een veilig contact. Idem vanwege opgezette halsklieren en verkoudheidsklachten. Een dergelijk ziektepatroon komt overigens bepaald niet overeen met een typisch HIV ARS (voor zover je daarvan kunt spreken en al op klachten af mag gaan).

Maar ja dat stemmetje… Zorgen die je voor jezelf houdt, hebben meestal geen gunstige werking op je gemoedstoestand (zorgen/angsten nemen toe). Een flapuit schreeuwt het van zich af en is het zo kwijt. Heeft het alleen nadelen om introvert te zijn? Ik vind van niet. Zo zijn mensen die wat introvert zijn vaak interessanter. Wanneer ze hun mond open doen dan wordt er beter geluisterd omdat men weet dat er wat zinnigs gezegd wordt.

Er is door dit voorval geen enkele (GEEN ENKELE) aanleiding om je een leven met HIV voor te stellen.

Groet,

Frans

• jmi17

Best wel op soa's laten testen. Best dat je alles laat testen, ten vroegste 3 maanden na het contact. Later mag ook.

@ Frans: wat was jou contact?

Jmi17

• Geenidee

@jmi17

:( dus die kans is zeker aanwezig :( neeeeeeee

• Monique

Als je sperma binnen hebt gekregen dan heb je wel risico gelopen volgens mij.

Dus dan kan je beter laten testen na drie maanden.

Wat voor verleden had die jongen, dus wat is de kans dat hij hiv had?

• Monique

sorry dat was niet voor jou maar voor anoniempje bedoelt, bij verkeerde bericht gepost. Ik weet niet of jij risico hebt gelopen, ik geloof als je geen sperma binnen hebt gekregen niet, maar dat kan jmi beter bekijken.

• John.

Hoi GeenIdee.

Uit niets in je verhaal blijkt enig reeel risico voor hiv-infectie. Pijpen is veilig behalve…

# als er veel sperma (een zaadlozing of een deel er van) in je mond komt (duidelijk meer dan een drupje)

# je zo diep en hard pijpt dat een pik herhaaldelijk/ frequent tegen het slijmvlies achter in de keel stoot (keelneuken.)

# je met tanden/ beugel, tong/ mondpiercing zo hard/ wild pijpt dat een pik tot bloedens toe verwond raakt en je ook duidelijk bloed proeft/ waarneemt.

# je behoorlijke en uitgebreide problemen in de mond/ keel hebt. Het gaat hierbij niet om af en toe een klein wondje/ aftje of loszittend velletje of brandblaartje door te heet eten of plaatselijk geirriteerd/ ontstoken plekje tandvlees of per ongeluk op de wang of tong bijten en daardoor een geiiriteerd plekje hebben, maar zaken die veel verder gaan: een tand of kies getrokken korter dan 24 uur geleden waardoor er nog een grote wonde aanwezig is die soms weer open kan gaan… of … ernstig ontstoken tandvlees over een groot gebied waarbij goed tandenpoetsen en tandenstokeren zou leiden tot een serieus bloedbadje in de mond… of … ontstoken amandelen/ abcessen in mond of keel of een behoorlijke keelontsteking (flink pijnlijk en doet je ziek voelen en zal niet motiveren om te willen pijpen.)

Je klachten van jeuk is absoluut niet, ik herhaal: AB-SO-LUUT-NIET een aanwijzing voor hiv-infectie. Het is een aanwijzing voor een allergische reactie met … (kan legio dingen zijn van parfum in een shampoo tot stoffen in nieuwe kleding, etc. etc. etc.) EN… … … kan heel goed getriggerd worden door angst/ stress/ spanning/ gepieker, bijvoorbeeld over hiv(!) Het hiv dus ‘tussen je oren’ niet het hiv in je lijf, want dat heb je NIET en kun je niet hebben bij wat je beschrijft. Relax!!!

Groet, John