John ?

• Bangmeisje

Beste John…

Ik weet niet meer wat ik moet… Onderstaande is voorgevallen:

- eind maart orale sex met vrouw, dag nadat ik bij haar thuis was geweest kreeg ik kriebelhoest en later keelpijn, iets tranende ogen. Na ik denk 2 of 3 weken alle klachten weg… Heb haar gevraagd over sexleven, en ze wilde ook een test doen omdat ik niet kon ophouden en ze me niet gerust kon stellen. Ze had ten tijden van de test 4 maanden geen sex gehad en ik mocht zelf de dokter bellen voor de uitslag. Alles was goed, geen ziektes dus! Opgelucht!

- nu, 1 week en 2 dagen geleden ben ik weer bij haar geweest en weer een dag later kriebelhoest… Ik dacht aan allergie want ik heb wel last van hooikoorts alleen heb ik normaal nooit kriebelhoest. Ze heeft geen huisdieren en is erg schoon op haar huis. Wel rookt ze maar ook dit ben ik gewend, ben wel eens vaker bij mensen die roken.

Kriebelhoest duurt al een week en moet ook regelmatig niezen en gisteren ook neus verstopt.

Ik weet dat ik angst heb voor hiv maar ik kan werkelijkheid niet meer scheiden van angstgedachten.

De laatste keer dat ik bij haar was heeft zij mij oraal bevredigd en gevingerd, maar aan haar vinger zat waarschijnlijk nog wat vaginaal vocht van haar zelf omdat ze 2 min ervoor aan haar vagina voelde.

Als mijn klachten van hiv zijn dan had ik de klachten al na 1 dag, eind maart was dat… En dan is het vanzelf over gegaan en krijg ik nu opeens weer dezelfde klachten na bezoek… Binnen 10 uur na de sexx…. Kan dit?

Ik lees dat kriebelhoest vaak t eerste symptoom is van hiv… Soms lees ik dat dit in een later stadium pas komt, als je echt ziek bent maar op andere pagina's staat juist eerste symptoom.

Ik heb verder geen klachten, alleen kriebelhoest en beetje prikkende ogen en niezen.

Een week geleden toen t begon voelde ik wel wat benauwdheid naast mijn kriebelhoest. Dat is nu wel weg.

Ik wil mezelf laten testen maar moet dan tot juli wachten dus ik hoop gewoon op geruststelling of duidelijkheid van jou.

Stel ze heeft gelogen over dat ze 4 maanden voorafgaand aan test geen sexx gehad heeft… Dan is test niet betrouwbaar…. Maar ik denk dan weer… Bij 7 of 8 weken is t al bijna betrouwbaar… En dan nog de kans om t via beffen of veegje vaginaaalvocht aan mij te geven, waarna ik 10 uur later kriebelhoest krijg is misschien beetje vergezocht?

Ik kan het niet loslaten zoals je merkt en hoop heeeeel erg op een eerlijk antwoord.

Dankje

• Bangmeisje

Ik heb nu hooikoortspillen… Helpen een beetje… Jeukende keel minder, hoesten minder, jeuk aan neus minder…. Dus dan kan het niet van hiv zijn toch? Niet dat t helemaal weg is hoor… Sowieso heb ik 's avonds veel minder last dan overdag…. Is John op vakantie?

• donny

hoi.

jij hoef niet zorg te maken op dit moment zijn er veel mensen mn klribelhoest. mijn broetje en een mijn collega op het werk hebben last van klribelhoest. en jij hebt gelijk het kan zijn dat jou klachten met hooikoorts te maken vooral nu tijd voor hooikoorts. kijk maar naar hooikoorts radar .het is nu een hoge waarde i.v.m voorjaar.

gr

• Bangmeisje

Kriebelhoest was 3 dagen weg… En is nu weer terug. Pilletje ervoor werkt een beetje… Als het niet werkt dan kan het van hiv zijn dus dat is wel heel eng. Diarree is na 5 keer gelukkig over.

Op zich gaat t iets beter met m'n angst al zit ik wel de hele dag aan m'n lymfe te voelen… Ik ben nu ook ergens waar ze roken, niet binnen maar wel dat ik er soms wat van inadem, dat lijkt m'n hoest ook te activeren.

Er staat echt op een best betrouwbare site dat kriebelhoest soms een eerste symptoom kan Zijn maar dan ben je wel al behoorlijk ziek… Dat snap ik niet echt want als t eerste symptoom is heb je verder dus nog nergens last van…. Hoezo ziek dan? Ik voel me prima, behalve die hoest dus.

• Bangmeisje

Hoest weer weg door pilletje….. Ooooh wat zenuwslopend dit…. Was t maar eind juli, dan test en dan nooit meer mezelf in dit soort situaties brengen.

• John.

Hoi Bangmeisje.

Symptomen van een recente hiv-infectie, als ze ontstaan, ontstaan niet na 1 dag maar ergens tussen de 10 en 40 dagen na dato infectie. Zeldzaam wordt tot een paar dagen eerder mogelijk geacht (evenals tot een paar weken later) maar ze ontstaan niet na 1, 2 of 3 dagen al. For sure!

Kriebelhoest is geen symptoom van een acuut retroviraal syndroom (ARS) van een hiv-infectie. Bovendien spelen bij ARS meerdere klachten een rol (en niet niezen of prikkende ogen, wel heel vaak koorts.)

Je risico (orale sex/ beffen, gevingerd worden met mogelijk iets vaginaal vocht van haar aan de vinger) is nietig klein/ nihil omdat het hier een indirecte blootstelling gaat van een kleine hoeveelheid mogelijk virulent vocht. Ze is alleen reeel als er (menstruatie) bloed vermengd zou zijn en er letsel in jouw vagina aanwezig zou zijn (bijvoorbeeld door een soa) of gemaakt door het vingeren (scherpe nagels/ wondje.) In zulks geval is het aannemelijk dat je bloed had gezien.

Relax! Je kriebelhoest heeft een andere oorzaak. Het is GEEN hiv. For sure!

Groeten John.

• Bangmeisje

Beste John!

Ik hou me erg vast aan je geruststellende antwoord ik heb alleen nog wel een vraag…

Ik heb diarree al bijna een week, zonder buikpijn of kramp… Maar als ik moet poepen is t dus gewoon zacht.

Ik heb wel vaker last van acute diarree maar die duurt hooguit 1 dag of paar uurtjes. In die week diarree heb ik 2 keer normale ontlasting gehad en de rest was zacht tot diarree. Is dit iets om me dan alsnog zorgen over te maken?

Groetjes

• Bangmeisje

Beste John!

Afgelopen week 2 testen laten doen, sneltest en een gewone bloedtest. Beide negatief.

4 weken en 3 dagen na ‘risico’ contact (vingeren met waarschijnlijk vaginaalvocht van haar), en 9 weken na het 1e risico contact (orale sex). Volgens dokter is mijn test 4 weken na contact 80% betrouwbaar. Ook hij ziet trouwens geen risico.

In totaal heb ik 18 dagen diarree gehad en 9 weken kriebelhoest.

Op dAg van de test verdween diarree als sneeuw voor de zon… Stress diarree waarschijnlijk. Ik heb een dringende vraag.

13 dagen na laatste contact begon diarree… Deze heeft 18 dagen geduurd. Op 4 weken en 3 dagen getest, s die diarree van hiv zou zijn, dan was het in mijn bloed te zien toch? Ik las een post van jou dat als je klachten hebt tenminste 2 weken lang, je al kan testen op hiv. Als de uitslag negatief is wil dat zeggen dat jouw klachten niet van hiv zijn maar wil natuurlijk niet zeggen dat je geen hiv hebt. Kan alleen die post niet meer vinden.

Nog een vraag: ik blijf het frappant vinden dat juist 2 keer na het contact die kriebelhoest kwam. Is er een andere soa of infectie die dit veroorzaakt? Ik voel me er niet lekker bij.

Hiv kan ik echt uitsluiten?

Alvast erg bedankt voor je tijd!

• Bangmeisje

http://www.symptomenhiv.nl/wp-content/uploads/2013/05/Symptomen-HIV-–-kriebelhoest.jpg

John kan jij dit uitleggen?