Geen risico?

• Bijzonder geval

Beste Allemaal,

De berichten hieronder heb ik aandachtig gelezen, ik heb gebeld met de SOA-aids-lijn en heb goed contact met die persoon waarmee ik sex gehad heb. Echter wordt ik gek van de gedachten die door mijn hoofd spelen. Elk symptoom of lichamelijke klacht associeer ik indirect of direct met HIV.

Het volgende is er voorgevallen:

2.5 week geleden heb ik sex gehad met een andere man, hij heeft mij gepijpt en afgetrokken. Hem heb ik alleen afgetrokken en we hebben gezoend. Naar aanleiding daarvan is eigenlijk alle stress begonnen. Ik ben gaan zoeken op internet of het een mogelijkheid is om ‘van gepijpt te worden’ HIV op te lopen. Enkele zeggen van wel, een ander zegt weer van niet. Doordat ik de bevestiging zocht dat het niet kon, vond ik juist de onzekerheid van een HIV-infectie.

Omdat ik een bijbal-ontsteking heb opgelopen 1 week na het contact, heb ik een zware antibiotica-kuur gehad. Direct na inname van de kuur (volgende dag), voelde ik me misselijk, niet fit en niet scherp. Je kunt zeggen ‘algehele malaise’ en ik had een klein beetje spierpijn overal. Daarnaast is mijn lympheklier aan de rechterzijde van mijn hals opgezet (onder de kaak), dit kan echter ook de speekselklier zijn. Ook omdat ik de laatste tijd last heb van een droge mond. Geen koorts, diarree of overgeven. Sinds de kuur heb ik ook jeuk op mijn hoofd en wenkbrauwen.

Gisteren, donderdag red, heb ik contact opgenomen met de SOA-aids-lijn. Die zei dat er geen mogelijkheid was tot HIV besmetting. Op dat moment heeft dat me gerustgesteld, maar nu voel ik weer de onzekerheid. De persoon met wie ik contact had zegt geen HIV te hebben en zich jaarlijks te laten testen. Verder heeft hij geen anaal contact (gevend of nemend) met andere mannen.

Hoe reëel is mijn angst dat ik HIV heb? En zijn er mensen die ervaring hebben met zulke ‘paniek-aanvallen’ van angst?

Zou het bijzonder fijn vinden als mensen dit verhaal serieus nemen en ook een serieus antwoord willen geven.

• Bijzonder geval

We hebben trouwens geen rare handelingen gedaan zoals deep thought etc. etc.

• Bangmeisje

Hoi…

Ik ken de paniekaanvallen…. Om gek van te worden. Heb gisteren ook gebeld met die infolijn en ook mij werd verteld dat ik geen risico heb gelopen. Wel dat ik een irreële angst heb en daarvoor eens naar huisarts moet. Gisteren diarree en vanmorgen weer… Een beetje. Dus je snapt, de paniek is weer terug.

• Bangmeisje

Bij mij is dit gebeurd trouwens:

Orale sex met n vrouw… Dag later kriebelhoest… Keelpijn… Dit duurde 2 weken denk ik. Ze heeft een soa en hiv test gedaan en de uitslag was goed. Ze zegt 4 maanden voorafgaand aan de test geen sex meer te hebben gehad. Ik gerustgesteld! 10 dagen geleden weer bij haar geweest en meteen ochtend erna kriebelhoest, hooikoortsklachten, jeukneus en niezen. Tabletten gehaald voor hooikoorts maar de hoest bleef. Ze heeft me op t hart gedrukt dat ze 4 maanden geen sex gehad heeft maar toch ben ik heel bang. Heb gechat en gebeld met de soa info lijn en zij zeggen dat er geen risico is. Laatste keer trouwens heb ik niet oraal gedaan, zij wel en ze heeft me gevingerd.. Op haar vinger zat waarschijnlijk vocht van haar. Ik had mezelf beloofd niet meer op deze site te kijken, dat heb ik amper n dag volgehouden. Zo zuur dat je na 3 maanden kan testen…

• Bijzonder geval

Niemand? :(

• Bangmeisje

Geen professionel iig….. :(

• Bijzonder geval

Update;

Opgezette klieren zijn afgenomen sinds mijn laatste bericht.

• Bijzonder geval

Omdat ik de klachten van bovenstaande niet kon plaatsen, heb ik vorige week woensdag een HIV-test laten doen. Dit was 22 dagen na mijn potentieel risico. Gelukkig was deze test negatief. Hieruit blijkt dan dat ik, in ieder geval 3 maanden hiervoor, HIV-negatief was.

Nu mijn vraag: is het aannemelijk, ook gezien mijn klachten/mogelijk risico, dat de test positief zal zijn na 3 maanden? Of kan ik gerust slapen?

• Bijzonder geval

Het betreft hier overigens een 4e generatietest (DUO).

• Bijzonder geval

Zijn er geen professionals die hier een antwoord op kunnen geven?