Beste Allemaal,
De berichten hieronder heb ik aandachtig gelezen, ik heb gebeld met de SOA-aids-lijn en heb goed contact met die persoon waarmee ik sex gehad heb. Echter wordt ik gek van de gedachten die door mijn hoofd spelen. Elk symptoom of lichamelijke klacht associeer ik indirect of direct met HIV.
Het volgende is er voorgevallen:
2.5 week geleden heb ik sex gehad met een andere man, hij heeft mij gepijpt en afgetrokken. Hem heb ik alleen afgetrokken en we hebben gezoend. Naar aanleiding daarvan is eigenlijk alle stress begonnen. Ik ben gaan zoeken op internet of het een mogelijkheid is om ‘van gepijpt te worden’ HIV op te lopen. Enkele zeggen van wel, een ander zegt weer van niet. Doordat ik de bevestiging zocht dat het niet kon, vond ik juist de onzekerheid van een HIV-infectie.
Omdat ik een bijbal-ontsteking heb opgelopen 1 week na het contact, heb ik een zware antibiotica-kuur gehad. Direct na inname van de kuur (volgende dag), voelde ik me misselijk, niet fit en niet scherp. Je kunt zeggen ‘algehele malaise’ en ik had een klein beetje spierpijn overal. Daarnaast is mijn lympheklier aan de rechterzijde van mijn hals opgezet (onder de kaak), dit kan echter ook de speekselklier zijn. Ook omdat ik de laatste tijd last heb van een droge mond. Geen koorts, diarree of overgeven. Sinds de kuur heb ik ook jeuk op mijn hoofd en wenkbrauwen.
Gisteren, donderdag red, heb ik contact opgenomen met de SOA-aids-lijn. Die zei dat er geen mogelijkheid was tot HIV besmetting. Op dat moment heeft dat me gerustgesteld, maar nu voel ik weer de onzekerheid. De persoon met wie ik contact had zegt geen HIV te hebben en zich jaarlijks te laten testen. Verder heeft hij geen anaal contact (gevend of nemend) met andere mannen.
Hoe reëel is mijn angst dat ik HIV heb? En zijn er mensen die ervaring hebben met zulke ‘paniek-aanvallen’ van angst?
Zou het bijzonder fijn vinden als mensen dit verhaal serieus nemen en ook een serieus antwoord willen geven.