Al 15 jaar lang bezoek ik als verstokt vrijgezel de dames van plezier. Mijn inschatting is al zo'n 300 keer. Hierbij neem ik altijd de standaard voorzorgsmaatregelen, oftewel (laten) pijpen en neuken met condoom. Toch voel ik mij hier nog altijd niet comfortabel bij. Zeker wanneer ik grieperig/verkouden raak binnen 6 weken na zo'n contact, dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Dan wil ik mij na de window-periode laten testen op HIV ter geruststelling dat ik niet besmet geraakt ben. Hierdoor heb ik al zo'n 30 hiv/soa testen ondergaan. Om te voorkomen dat ik geweigerd word vanwege al te veelvuldig bezoek, ga ik naar diverse locaties. Zoals de GGD in A'dam, het SOA-centrum in Den haag, maar ik wijk zelfs ook wel eens uit naar Antwerpen of Londen. Tot het moment dat de window periode om is en de testresultaten binnen zijn, zit ik flink in zak en as en kan vrijwel nergens van genieten. Zonde van het leven en telkens na een testuitslag neem ik mij voor om niet naar de dames te gaan. Echter de oerdrift wint het uiteindelijk en dan begint het weer van voren af aan…
Eigenlijk zegt mijn verstand wat anders. Objectief gezien weet ik heel goed dat het risico op HIV bij veilig vrijen vrijwel nihil is en dat de kans op een doodgewone verkoudheid/griepje in de tijdspanne van 6 weken na een bezoek aan de dames astronomisch veel groter is (een gemiddeld persoon wordt immers 3-4 keer per jaar verkouden). Wanneer ik de meeste verhalen van anderen lees op dit forum, dan ben ik wel in staat om te concluderen dat er weinig of geen risico gelopen is in het bewuste geval (uitzonderingen daargelaten wanneer er zonder condoom geneukt is). Klaarblijkelijk is het veel gemakkelijker om dingen objectief te beoordelen als je er van een afstandje naar kunt kijken. Ik wilde mijn verhaal delen omdat er misschien mensen zijn die zich hierin herkennen. Al zal het één van jullie helpen om de irreële angsten onder controle te krijgen.