risico gelopen?

• Et moi

Ik heb een vraagje waar ik op google niet goed het antwoord op kan vinden.

Ik heb onlangs orale seks gehad (pijpen zonder condoom, niet in mond klaargekomen) met een man. Deze man heeft ca 10 weken geleden een test gehad in het ziekenhuis waarbij alle uitslagen negatief waren (hiv, hepatitis b, syfilis etc.)

Hoe betrouwbaar is dit? En hoe groot is de kans dat dat alsnog fout zou zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

• jmi17

Jou contact was ongevaarlijk voor hiv. Hooguit heb je een risico gelopen op andere soa's.

Je kan dat na 10 dagen laten testen en na 3 maanden voor hepatitis B en syfilis. Maar laat zo'n zaken maar gewoon testen als je na die tijd eens naar de dokter moet.

Je moet daar niet speciaal voor langsgaan. Wel safe houden.

Jmi17

• et moi

Jmi17, heb wel beetje de berichten op deze site gelezen. Zie dan dat er wel risico is met voorvocht in de mond bij beschadiging in de mond. Volgens mij is dat er altijd wel? Wat bloedend tandvlees bij poetsen, verstandskies die doorkomt, aft etc..

Is dan nog altijd zonder risico?

• et moi

Jmi17 hoe groot is dat risico dan ongeveer? De persoon zelf heeft 8,5 week na onze date een negatieve hiv test gehad. Hoe gunstig is dit voor mij?

• John.

Hoi et moi.

Kleine beschadiginkjes aan/ in de mond en keel < brandblaartje, enkel aftje, klein plekje ontstoken tandvlees, wondje door op wang of tong gebeten, klein kloofje/ los velletje aan de lip, dat soort zaken…> zijn slechts een theoretisch risico voor hiv-infectie. Een pik zou er tientallen malen precies op moeten stoten terwijl hoog virulent voorvocht (behoorlijk uitzonderlijk bij voorvocht want bij een hiv pos. man is de viral load van voorvocht meestal gering) vrijkomt dat zo direct met de beschadiging in aanraking komt - dan pas is er (enig) reeel risico voor hiv-infectie. Wel nu, het is raar en sterk onaannemelijk dat een pik tientallen malen direct en precies contact maakt met een kleine beschadiging. Hoewel stikt genomen een port d' entree voor hiv, is een klein beschadiginkje, en die heeft iedereen wel van tijd tot tijd eens, geen reeel risico voor hiv bij pijpen zoalang er niet veel sperma vrijkomt. M.b.t. alleen voorvocht in de mond zijn alleen aanzienlijke problemen in de mond van belang. Je moet dan denken aan zaken als: ernstige tandvlees ontsteking/ diepe pockets bij legio tanden/ kiezen, een niet geringe keelontsteking/ ontstoken amandelen, open grote wonde in de mond, bijvoorbeeld in de eerste 24-48 uur na trekken van tand of kies, zeer recente gezette piercing in de mond (tong), etc. Geen geringe zaken dus en veel van die zaken zullen maken dat mensen al helemaal niet willen pijpen door ongemak/ pijnklachten.

Groeten John.

• et moi

Ok John,

Heb wel tandvleesontsteking want heb bij tandenpoetsen vaak wel 2 a 3 bloedende plekjes. Heb niet alle jaarlijkse tandarts controles gedaan. Misschien dus wel van die pockets. Maar nooit zo erg als de fotos die je tegenkomt op google daarover.

Met in het achterhoofd de negatieve hiv duotest van de man na 10,5 week en het kleine risico wat er is hoef ik me toch niet echt zorgen meer te maken toch?

• et moi

John,

Wil daar nog iets aan toevoegen. Zie jou op dit forum een jaar terug schrijven dat 95% van de hiv infecties komen door anale en vaginale sex. En dat orale sex slechts 3% van de gevallen is.

• et moi

John of jmi17?

Nog een antwoord op mijn vorige 2 berichten?

• RS

Orale seks vormt pas een risico wanneer de partner ejaculeert in de mond. Voorvocht bevat in mindere mate HIV.

Citeer John.

“ Hoewel stikt genomen een port d' entree voor hiv, is een klein beschadiginkje, en die heeft iedereen wel van tijd tot tijd eens, geen reeel risico voor hiv bij pijpen zoalang er niet veel sperma vrijkomt. M.b.t. alleen voorvocht in de mond zijn alleen aanzienlijke problemen in de mond van belang. Je moet dan denken aan zaken als: ernstige tandvlees ontsteking/ diepe pockets bij legio tanden/ kiezen, een niet geringe keelontsteking/ ontstoken amandelen, open grote wonde in de mond, bijvoorbeeld in de eerste 24-48 uur na trekken van tand of kies, zeer recente gezette piercing in de mond (tong), etc. Geen geringe zaken dus en veel van die zaken zullen maken dat mensen al helemaal niet willen pijpen door ongemak/ pijnklachten. ”

Daarnaast wil ik opmerken niet blind te vertrouwen op iemand anders zijn test. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gezondheid!

• et moi

Klopt wat je zegt. Alleen is een test van de ander wat dat betreft fijn om te weten. Want test hij dus 10 weken na onze date hiv negatief dan kan hij dat dus niet doorgeven.