wat is dan exact het risico

• Jor

Op de site lees ik overal dat pijpen, zonder klaarkomen een veilige vorm van sex is.

Wat is dan het risico, in sperma zit een hogere mate van HIV als in voorvocht, dat begrijp ik nog wel.

Maar blijft wel het verhaal dat in voorvocht nog steeds HIV zit, dit is en blijft een risico naar mijn idee.Iedereen

heeft wel een klein wondje , beschadiging of beetje ontstoken tandvlees ergens in zijn mond, wat naar mijn idee wil

zeggen dat er best ergens een besmetting zou kunnen plaatsvinden. (een wondje wil niet altijd zeggen dat er bloed is)

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Nog een vraagje,

ik heb dus naar mijn idee een risico contact gehad, aangezien ik een jongen gepijpt heb, hij had voorvocht, niet zo heel veel maar soms een drup.

nu heb i sinds dat contact al allerlei symptomen voorbij voelen komen , keelpijn , piephoest (nog steeds 6 weken later) hoodfpijn, en nu weer tintelingen

in mijn vingers, in hoeverre kan ik dit relateren naar een HIV besmetting? Velen als ik de vragen enc op de site lees zullen beamen dat vaak die symptomen na een risico contact wel erg overeen komen.

PS ik moet nog een week wachten op me uitslag :(

Jor

• Nick

Niet Elk symptoon staat gelijk aan HIV. Hoofdpijn is een normaal verschijnsel en keelpijn kan je zeer snel oplopen als je vol stress zit. Veel mensen voelen iets opkomen en denken gelijk dat het HIV is. Te veel op deze site en of andere sites kijken maakt je gek. Je kan je zo gek maken dat je zelf vaak klachten gaat ontwikkelen. Denk er niet te veel aan, want op internet gaan zoeken is niet goed. Er zijn zat andere ziektes, griepjes, verkoudheidjes etc waar deze symptonen aan vast kunnen hangen. Vaak begint een verkoudheidje ook met de zelfde verschijnselen. Mensen maken zich te snel gek om iets!

• RS

Ten eerste, laat je niet gek maken. Je bent momenteel op zoek naar bevestiging dat het kan, niet naar een (reële) kans dat het niet kan. Bekijk het niet te pessimistisch.

Voor de volledigheid, voorvocht heeft een lagere concentratie en speeksel is een behoorlijke buffer. Als jij een zweer of een bloedend wondje zou hebben in je mond, zou je zeer vaak (misschien wel meer dan 50 keer) exact op dat letsel moeten komen. Dan is er nogmaals een zeer kleine kans op een infectie. Een HIV-infectie oplopen op deze manier is zeer zeer moeilijk! Je zorgen zijn te ver gezocht.

• jmi17

Jor,

voor hiv is er geen gevaar.

Wel voor soa's. Die kan je al laten testen.

Syfilis en hepatitis B wel pas na 3 maanden.

Later mag ook. Je kan je na die test ook laten vaccineren tegen hepatitis B en uiteraard safe houden.

Best dat je met je klachten naar de huisarts trekt.

Jmi17