Antibiotica bij soa test

• Peter

Experts: Hoi, even een vraagje. Ik heb net een syfilis test gedaan en maak me enorm druk over een eventuele valse negatieve uitslag. Test is 4 maanden na mogelijk risiko. Ik heb een zalfje gebruikt (affisine) voor een wondje. Dit was 3 weken geleden, voor een paar dagen gebruikt. Verder was ik 10 dagen voor de test bij de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Daar gebruikten ze een goedje, ik weet niet wat dat is. Soms doet men iets van antibiotics in de tand aanbrengen. Daar heb ik niets van vernomen eigenlijk. Zijn zo'n kleine hoeveelheden (geen kuur) ook van invloed op een syfilis test. Zo ja, zijn er dus genoeg dagen verstreken na het gebruik van de antibiotica.

Thanks

Ik heb gisteren dezelfde post gedaan op een oud bericht, maar ik weet niet of jullie daar een notificatie van krijgen.

Ik zou het erg fijn vinden als een expert hier antwoord op kan geven.

Mijn dank is groot

• Peter

Jimmy/ John

Sorry, maar ik ben helemaal ondersteboven en zit enorm in de stress door wat ik allemaal op internet gelezen heb.

Dus aub een antwoord op mijn vraag. Het enige wat ik eigenlijk hoef te weten is of als ik de test nog eens doe ( 3 weken) na antibiotica ( zalf en goedje bij de tandarts), is de een negatieve uitslag 100 procent dan? Het is 4 maanden na contact.

Gezien mijn hyperchondrie heb ik een afspraak binnenkort bij een psycholoog. Daar had ik allang eerder naartoe gemoeten maar doormijn stomiteiten niet gedaan.

Hoe rieeel is het eigenlijk om door een prostituee kort (misschien met vaginaal vocht aan haar vingers van het zichzelf vingeren) je anus aangeraakt te krijgen ( stimuleren anus, maar niet in de anus en niet echt masseren)?

Ik zou een reactie wel erg goed kunnen gebruiken

• jmi17

Peter,

ik gaf je al een antwoord in het andere topic.

Het is altijd realistisch dat die prostituee je anus heeft aangeraakt, alleen jij weet het zeker.

Maar als je geen vaginaal vocht opmerkte aan haar vingers dan moet je je geen zorgen maken, heeft ze zichzelf zitten vingeren trouwens en erna jou anus aangeraakt?

Jmi17

• Peter

Hoi, ik ben ontzettend in paniek nu. Nee, ze heeft zichzelf niet gevingerd,maar ik kan me voorstellen dat ze wat vocht van haar vagina heeft gebruikt . Ik weet niet waarom. En waar ik me dan zorgen over maak is dat zij bij haar vagina een syfiliszweer had en de bacterie zo heeft overgebracht. Ik ben getest met 4 maanden, normaal als je syfilis zou hebben opgelopen zou je dan in de secondaire fase zitten. Ik neem aan dat ze een tpha test hebben gedaan. Ik maak me druk dat er een vals negatieve uitslag is en dat er nooit met zekerheid uitsluitsel geboden kan worden. Ik ben bang voor het feit dat het dan wel eens te laat zou kunnen zijn. Ik wordt waarschijnlijk opgenomen in het ziekenhuis met mijn angststoornissen. Ben behoorlijk aan de oxazepam nu. Ben ontzettend bang!,

Tandarts heft trouwens gen antibiotica gebruikt tijdens de behandeling. Ben bang voor pro-zone effect bij de test waardoor uitslag niet goed zou zijn.

Alstublieft, graag antwoord

• Peter

Interesante vraag misschiem is of het prozone effect ook bij de tpha voorkomt. Wat ik kan vinden is dat het bij de prt en vdrl voorkomt (deze worden in belgie, frankrijk en amerika gebruikt voor screening)

• jmi17

Vraag je arts eens of er op syfilis werd getest.

Jmi17

• Peter

Hoi, ja dat is gebeurd. Lues test. 4 maanden na contact met prostituee