Hallo,
exact 10 weken en 4 dagen geleden had ik onveilig seksueel contact met prostituee. Zijzelf gaf aan hiv negatief te zijn. Er werd kort gepijpt en erna wel veilige vaginale seks met condoom (die niet gescheurd was)
Na enkele weken ontdekte ik dat ik een teelbalontsteking had, vermoedelijk tgv de orale seks. Hiervoor dus antibiotica, zinnat 500mg, 3x.dag genomen. Door 2,5 weken antibiotica te nemen had ik een schimmelinfectie genitaal en oraal. Genitaal is dit (volgens mij) ondertussen al opgelost door diflucan en daktacort creme, maar oraal blijf ik nog constant geel beslag hebben.
Na 6 &9 weken liet ik hiv test doen en deze waren negatief. Toch blijf ik ermee inzitten dat er HIV infectie in het spel zou zijn. Ik had keelpijn, diarree (ook mogelijk tgv de antibiotica voor de ontsteking), en de spruwinfectie in mijn mond.
Ik mailde naar een bevriend klinisch bioloog en dit was zijn antwoord:
————————–
Beste,
De test die wij gebruiken is een HIV-combi test, ook wel 4de generatie genoemd. Dit wil zeggen dat we naast HIV1 en HIV2 antistoffen ook het p-24 antigen detecteren.
Vorige generaties detecteerden enkel antistoffen en waar antistoffen 6-8 weken nodig hebben om daarna levenslang positief te worden is het p-24 antigen al na 7-10 dagen positief om dat voor maanden tot jaren te blijven.
Klinische sensitiviteit van de test na 1 maand is 100%, specificiteit is 99.8%.
Dit betekent dat we -na initiele incubatieperiode van 2 weken- geen enkele HIV missen en slechts 0.2% vals positieve hebben.
Een negatieve test meer dan 2 maand na contact kan dus een virusoverdracht volledig uitsluiten.
————————-
Wat denken jullie, die spruw verder behandelen en niet meer bang zijn voor HIV of toch nog maar eens laten testen voor de zekerheid?
Alvast merci
Groet
Thomas