Ben het eens met Jor is pijpen zo onschuldig?

• Memoet

Ik lees hier eigenlijk dat pijpen nog wel een redelijk veilige nanier van seks is. (Zonder klaarkomen dan in je mond).

Ook ik denk en risico contact te hebben gelopen. En eigenlijk in het verleden wel vaker.

Ik die eigenlijk alleen trek pijp dates, omdat ik meen dat het we safe is, maar soms heb je achteraf ergens een slecht gevoel over.

Ik geb een jongen gepijpt, niet klaargekomen in mijn mond.

En nadien ern 10 dagen ofzo daarna, plotseling keelpijn , daarna, vaak mezelf gammel voelen, en vervelende hoofdpijn.

Tintelingen in mijn vingers en nu weer een koortslip en een aft en blijvende kriebelhoest, overgehouden van de keelpijn.

Wel typisch dat als je over hiv gaat lezen dat je dan die zg. symptomen krijgt.

Jor schrijft het hier ook al, er zit gewoon hiv in voorvocht, dat had mijn laatste jongen ook nogal , en hoe makkelijk vind dat een ingang ergens in je mond, iedereen heeft wel ergens een wondje al dan niet met bloed. Ik viel me hier behoorlijk ongemakkelijk bij. Temeer omdat volgens mij half homo Nederland zonder condoom pijpt.

Die komen meestal pas tevoorschijn als het om anaal contact gaat.

Kan je dan zo makkelijk zeggen dat pijpen veilig is ?

Ik vrees toch dat ik volgende keer voor meer safe ga met condoom.

Het word naar mijn beleving toch echt een kansberekening, ten eerste moet je partner natuurlijk hiv hebben , hoe hoog is zijn VL, Heeft hij voorvocht, hebben de meeste jongens, heb je een wondje, beschermd je speksel genoeg,

En hier zegt men pijpen is safe …… Ik weet het niet

• RS

http://www.soaaids.nl/nl/soas/soas-voorkomen/wat-veilig-en-wat-niet

• RS

Begrijp je angst hoor, maar laat je adviseren door organisaties die zich er dagelijks mee bezig houdt. Heb zelf de angst ook gehad en begrijp je volkomen.

• Jordens

Ja RS,

Ik lees dat daar inderdaad ook. En er zal ongetwijfeld wel ern bron van waarheid inzitten.

Maar ik blijf zeggen dat het toch een kansberekening is.

Ook jammer dat de experts zoals John en zo hier niet op reageren.