Steeds weer aan hiv denken

• Anoniem

Beste lezers,

14 Maand geleden ben ik naar een prostituee geweest.. ik en wat vrienden wouden er altijd al een keer kijken en later zijn we dus allemaal naar binnen gestapt.. ( Waarom eigenlijk.. ? dat noemen ze dus nieuwsgierigheid.. )

Heb wel veilig gevreeën met een cd en ze was ook aardig netjes al zeg ik het zelf.

Ben niet klaar gekomen omdat het niet echt wou en ze zei ook niet veel dus eigenlijk was het gewoon saai.. dus zei ik na 15 minuten ongeveer stop maar dit heeft geen zin. ( omdat het eigenlijk niet zoveel aan was )

De cd is niet af geweest tijdens de beurt, ik mocht toen mijn handen wassen en toen ik klaar was kreeg ik een nieuw rolletje wc papier en heb ik eerst de cd schoon gemaakt en hem er toen afgehaald. daarna met een nieuw stukje wc papier nog een keer van begin tot einde schoon gemaakt (Gewoon 1 keer met de huid mee zeg maar)

Toen ben ik dus vertrokken.

2 maand later ben ik toen verkouden geweest. ( me ouders waren toen ook verkouden dus die hebben mij aangestoken denk ik )

Voor de rest heb ik eigenlijk in die tijd niks gehad ja misschien nog een keer verkouden maar meer niet.( ben 1 keer in de 3/4 maand verkouden en dat was altijd al zo). na die 2 maand en nog eens 6 maand (8 maand later dus) las ik een aantal dingen over hiv op het internet (DOM DOM DOM…)

en dat bracht me aan het denken.. stel dat die vrouw hiv had, maar ik heb niks verkeerds gedaan toch daar? dus waarom maak ik mij druk dacht ik. Maar toch maakte ik mij druk puur om het idee

dat ik van alles las en steeds meer ging lezen over hiv. langzamer hand begon ik wat te stressen en er over na te denken… ik begon op de kleinste dingetjes te letten als schrammetjes of andere dingetjes…

heb sinds ik begon te stressen ook 1 of 2 keer keelpijn gehad en een paar keer werd ik midden in de nacht wakker met zweet op mijn rug buik en voorhoofd.. ook heb ik een paar opvliegers gehad terwijl ik dat normaal weinig tot nooit had. ook begon ik erg veel onder mijn kaak te voelen en te zoeken naar lymfeklieren ( voelde er 2 en deden niet pijn geen koorts etc, Toen ik voor mijn eczeem naar de huis arts ging vroeg ik hem dat ook en het was normaal dat je die 2 kliertjes kan voelen op die plek) (eczeem komt later voor in het verhaal.)

Voor de rest was er weinig aan te merken, geen diarree, hoofdpijn, koorts, misselijkheid, huid uitslag, vreemde plekken in de mond, of ontstekingen. heel heel heel soms wel bij de mondhoek een klein plekje maar dat had ik er voor soms ook wel of toen ik klein was soms ook. Geen ontsteking ofzo want pijn doet het niet echt. (bijt wel gauw eens op mijn lippen of lik aan de hoeken van mijn lippen of kauw ook wel eens in mijn wangen. ( kan verslavend zijn dus pas op )

Heb op het moment wel eczeem tussen 2 tenen maar dat komt denk ik omdat ik het vervelend mijn voeten af te drogen na het douchen. ( heb het 3 jaar geleden ook gehad ) ik probeer het wel zo goed mogelijk te doen natuurlijk en het zakt nu weer wat af

door een zalfje die ik toen ook kreeg.

Wat een verhaal hier boven… maar ik wil nu eigenlijk wel een punt zetten achter dit gedonder want af en toe denk ik er weer aan en kijk ik in de spiegel om te kijken of er niks met me aan de hand is.

Stres valt nu wel weer een beetje mee maar ik wou zelfs al bijna een hiv test kopen of bellen naar het MCL terwijl er weinig tot niks aan de hand is maar dat komt dus puur door die rot stres en die dingen

die je overal vind op het internet ik had het nooit moeten opzoeken en lezen.. want je kan er wel gek van worden !

En ik kan dus ook een aardige stresser worden. van iets kleins maak ik al snel wat groots en dat is gewoon niet fijn zoals dit dus !

Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen bij dit probleem en ook wat tips voor me heeft. ;)

• Frans

Beste Anoniem,

Allereerst: het contact dat je beschrijft levert geen risico voor HIV op. Je hebt een condoom gebruikt bij de daad. Wat er daarna is gebeurd ten aanzien van bijvoorbeeld het afdoen van het condoom heeft hier geen invloed op. Dit kun je nalezen (betrouwbare) bronnen op internet mbt veilige sex.

Je hebt je verhaal buitengewoon gedetailleerd opgeschreven. Waarschijnlijk verlies je niet graag de controle over dingen. Wanneer je je dan verdiept in symptomen van een (primaire) HIV-infectie, dan kan dit gemakkelijk voor irreële angsten zorgen. Ik spreek uit ervaring.

Omdat je hier zo mee bezig bent (geweest) kan het heel lastig zijn om het achter je te laten. Daarom zou ik in actie komen en enkel en volledig om psychologische redenen een HIV-test aanraden. Een tip? Op de Jodenbreestraat 158 in Amsterdam kun je terecht voor een gratis HIV-sneltest. De testlocatie (ze leven van sponsoren/donateurs) zit boven een (kleding)winkel en is geopend op do, vr en za. van 13:00 tot 19:00. Zonder afspraak kun je naar binnen.

Groeten,

Frans

• Frans

Dit is de testlocatie, onderdeel van de Aids Healthcare Foundation. Zie ook de video voor de testprocedure:

http://outofthecloset.org/nl/hiv-testing-en-counseling-centrum/

(de onderliggende winkel heet tegenwoordig anders trouwens)

Nogmaals: je hebt géén risico gelopen met het beschreven contact. Ook komt het tijdsbeeld van je klachten helemaal niet overeen met een primaire HIV-infectie. Mooiste zou zijn dat je op basis van alle objectie feiten zelf beseft dat een HIV-infectie uitgesloten is. Echter omdat het voorval 14 maanden plaatsgevonden heeft en het je nog steeds bezig houdt, denk ik dat het doen van de test je zorgen het snelste weg kan nemen nu.

Groeten,

Frans

• Anoniem

Beste Frans,

Jij snapt mij gewoon in 1 keer. ik heb inderdaad een beetje de controle over mijzelf verloren… daardoor kan ik snel in de stres schieten.

Ik snap uberhoud gewoon niet waarom ik er nog aan denk, sinds 3/4 maand wil ik geen relaties meer puur om het idee van: stel dat ik hiv heb? misschien kan ik haar hele leven wel verpesten en die dingen.

Ik denk dat ik ook maar eens een bezoekje moet brengen aan een psychiater want zoals jij het mij verteld geeft het echt een kalmerende werking.

En Amsterdam is een mooi eind rijden ik denk wel 160 km dus dat word hem niet denk ik,

Ik heb even gekeken op zoon site die heet testhiv.nl daar kan ik van die dingen kopen zag ik, alleen reageren ze niet op mijn mail van wat voor verpakking in de brievenbus komt.

Want niemand hoeft dit natuurlijk te weten van mijn probleempje.

Dus die dingen die ik gehad heb komen totaal niet overeen ? Wat krijgt een gemiddeld mens na 14 maand dan ongeveer ?

Misschien moet ik dus maar zoon test kopen om echt het stres gevoel weg te krijgen, Lijkt me wel handig al zeg ik het zelf.

• Frans

Een thuistest zou ik niet doen. Grote kans dat deze alleen maar meer stress oplevert. Het begint al met het feit hoe en wanneer het pakketje bezorgd wordt. Daarnaast is het niet zo gemakkelijk om zonder ervaring met het bijgeleverde schietnaaldje bloed bij jezelf af te nemen en deze met een pipet aan te brengen op de testunit. Je geeft aan dat het prettig is om het er met iemand over te hebben. Om het goed af te sluiten, heeft een kort consult dus zijn meerwaarde. Er zijn op marktplaats wel van die NS dagkaarten in omloop, waarmee je voor minder dan EUR 20 in A'dam komt. Waarom er geen uitje van maken en de goeie uitkomst nadien vieren door bijv. wat leuks voor jezelf te kopen in A'dam.

Groeten,

Frans

• Anoniem

Beste Frans,

Dus ik kan beter niet zoon dingetje bestellen? Lijkt mij niet eens zo erg als ik eerlijk ben. Of kan ik niet even langs het MCL in Leeuwarden? (Is mooi dichtbij)

Zie mij zelf niet echt helemaal naar Amsterdam reizen en als ik eerlijk ben vertrouw ik het daar ook niet echt..

En je hebt 1 van mijn vragen niet beantwoord, van welke dingen meestal allemaal komen na 14 maand.

Dat geeft me namelijk een rust gevend gevoel zeg maar haha.

Bedankt nog iedergeval dat je me helpt met alles !

• Anoniem

Oja,

Had nog een vraagje,

Overal lees je de besmettings percentages op het internet, dat van 1-3% etc..

Zou je me daar wat van kunnen uitleggen en dat het wel klopt met die enkele procentjes?

• Frans

Typerend voor een recente HIV-infectie is dat 50-70 procent van de patiënten tussen 2-6 weken na besmetting griepachtige verschijnselen krijgen, de zgn. primaire infectie. Daarna voelt men zich vaak meerdere jaren tot soms wel een decennium gewoon fit als ieder ander.

Dan komen we op je vraag mbt het risico, wat in jouw geval 0 is. Er vanuit gaande dat een vrouw HIV-geïnfecteerd is, bedraagt de kans van overdracht op de man bij onbeschermde vaginale gemeenschap gemiddeld (!!) 0,03-0,05% (1 op 2000-3000). Diverse factoren kunnen dit risico kleiner/groter maken. Let op: al is de kans nog zo klein, bij de eerste blootstelling kan het al raak zijn als je pech hebt. Dus vrij altijd met condoom.

• Frans

Tot slot: bij het ziekenhuis in Leeuwarden kun je niet zomaar binnenlopen hierovor. De huisarts ligt het meest voor de hand die je waarschijnlijk doorverwijst naar een bloedafnamepunt in de buurt. Een andere, anonieme en veilige optie, heb ik eerder genoemd. Verder zou je hier een kijkje kunnen nemen:

http://www.sense.info/sense-in-jouw-regio/noord-nederland/samenwerkings-partners/ggd-fryslan

Echter draai er niet langer in om zou ik zeggen en kom tot actie zodat je dit achter je kunt laten. Een flink pak opluchting staat je te wachten.

• Anoniem

Beste Frans,

Dankjewel voor als je hulp, ik ga het proberen achter mij te laten. Maar zal denk ik wel een testje moeten kopen zodat al het stres gevoel 100% weg is.

Nogmaals bedankt en ik ben blij dat ik mijn verhaal ook kon delen !