Zilverfolie/drugsatributen

• Wilma

Hallo,

Ik las op internet dat zilverfolie gebruikt wordt om drugs te gebruiken. Als ik dit aanraak kan ik hier dan wat van krijgen? Of is hetgeen wat aanwezig is eventueel al dood? Ik vind namelijk wel eens stukjes verbrand zilverpaper en wist eerder nooit waar het door kwam.

En hoe zit het met de lepeltjes die gebruikt zijn om drugs mee te verhitten en waar vervolgens met een naald de drugs van op wordt gezogen?

Hoe zit het met watjes en filters van sigaretten die gebruikt worden om drugs te filteren voordat het ingespoten wordt? Kun je hier wat van krijgen?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik vraag me dit gewoon af omdat ik er regelmatig wel mee in aanraking kom en me dus best zorgen maak. Voor de duidelijkheid ik gebruik zelf geen drugs, maar kom deze dingen wel regelmatig tegen bij ons in de buurt.

• jmi17

Wilma,

als je niet in contact komt met zichtbaar bloed is er geen probleem.

Bovendien is contact met bloed op een intact huid ook geen probleem, het moet al echt in wonden of de slijmvliezen of ogen komen.

Jmi17

• Wilma

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik weet niet altijd of er bloed aan zit of niet. Als het verbrand is of zwart is zoals de lepel is dat moeilijk te zien. Kun je er van uitgaan dat het na een tijdje gewoon dood is het virus? Als het er bijvoorbeeld al een half uur ligt ofzo?

Want ik las dat het virus niet lang buiten het lichaam kan overleven en als het dan toch al enige tijd buiten ligt is het dan nog gevaarlijk?

• jmi17

Wilma,

als het bloed verbrand zou zijn of niet zichtbaar hoef je je geen zorgen te maken.

Maar als je er echt zeker van bent dat er zoveel drugs gebruikt worden, dan kan je dat maar beter aan de politie melden.

Jmi17

• Wilma

Hallo Jmi.

Bedankt voor je antwoord.

Maar is het ook zo dat HIV na zo'n bepaalde periode buiten het lichaam “dood” is en geen risico meer vormt? Bijvoorbeeld na 1 nacht ofzo?

• jmi17

Wilma,

in openlucht zal het virus dan zeker dood zijn. Maar in een luchtdichte omgeving hoeft dat niet het geval te zijn.

Jmi17

• Wilma

Hallo JMI,

Nog een vraagje. Ik vond bij ons in het halletje een lepeltje. Ik weet niet of dit een van mijn eigen lepeltjes want ik zou niet weten hoe die daar zou moeten komen. Wel weet ik dat er altijd spullen daar neer worden gezet zoals dozen enzo. Ik herkende het lepeltje ook niet als een van mijn eigen theelepeltjes. Zover ik kon zien was hij niet verbrand. Er zat alleen een soort rood/oranjeachtige onderbroken cirkel op. Ik weet niet of dit bloed ofzo was. Verder zat er alleen voorop wat vieze donkergrijzige drab (beetje gelei-achtig) en op de voorkant aan de onderkant ook. Kan ik hier wat van oplopen? Of kan ik er vanuit gaan dat als hier wat op heeft gezeten “het” allang dood is?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik wordt hier wat onzeker van.

Groeten Wilma

• Wilma

Berichtje zoals bovenstaande, alleen dan wat aangepast

Hallo JMI,

Nog een vraagje. Ik vond bij ons toen aan het opruimen in het halletje (soort voorraadkast naar de kelder) een lepeltje. Ik weet niet of dit een van mijn eigen lepeltjes want ik zou niet weten hoe die daar zou moeten komen en of hoe lang het daar al ligt. Wel weet ik dat er altijd spullen daar neer worden gezet zoals dozen enzo. Ik herkende het lepeltje ook niet als een van mijn eigen theelepeltjes. Zover ik kon zien was hij niet verbrand. Er zat alleen een soort donker oranjeachtige, beetje roestkleurige, vieze vlek waarvan alleen randen te zien waren en die een beetje uitgelopen waren op. Ik weet niet of dit bloed ofzo was. Verder zat er alleen voorop wat vieze donkergrijzige drab (beetje gelei-achtig) en op de voorkant aan de onderkant ook. Kan ik hier wat van oplopen? Of kan ik er vanuit gaan dat als hier wat op heeft gezeten “het” allang dood is?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik wordt hier wat onzeker van.

Groeten Wilma

• jmi17

Wilma,

dat zal geen bloed geweest zijn.

Jmi17

• Dana

Kun je mij vertellen hoe het zit met de watten en filters die men gebruikt? Ik zag vandaag op mijn nieuwe handdoeken die net uit de kookwas kwamen voordat ik ze ging gebruiken dat er een soort wit draadje met iets feloranjes erin getrokken aan de bovenkant. Als dit gebruikt is en het bloed zou zijn kan ik hier dan wat van krijgen?