dringend help!!!!!

• daniella

Hoi allemaal,

Heb vandaag wat vreemd megemaakt, zo raar dat ik er echt ziek van word. Deze morgend ben ik mijn dagelijke appelgebak gaan halen. Toen ik 10 min later in beet. vond ik deze appelgebak met bloed. Eerst dacht ik dat het van mijn mond kwam. Maar toen ik voor de spiegel mijn tanden en tandvlees ging bekijken. Vond ik totaal niets. geen druppel bloed of enige spoor van bloed. Dus het bloed zat duidelijk in het appelgebak. Ik ging terug naar de supermarkt, maar daar konden ze alleen zeggen dat het mss van een ander klant was, die mss het appelgebak terug heeft gelegd. Ik maak me onwijs veel zorgen dat er mss hiv in het bloed zat. Kan iemand me mss helpen.

heeeeel erg bedankt

• Monique

Wat smerig! Ik zou de dienstdoende huisarts in jouw buurt bellen of een spoedeisende hulp van een ziekenhuis om te vragen wat je moet doen. Je kan namelijk als je snel erbij bent nog medicijnen krijgen om een infectie te voorkomen, maar die hebben alleen zin binnen 72 uur en eigenlijk het liefst binnen 24 uur.

• Daniella

Hoi Monique,

bedankt voor je reactie, ik heb dat ook meteen gedaan. Maar de huisarts zei dat het ongevaarlijk is, omdat hiv in buitenlucht ni overleefd! Daarmee dat ik hier nog wat info nodig heb.

groetjes Daniella

• Kenner

Je huisarts heeft gelijk. Het is absoluut onmogelijk om op deze manier hiv te krijgen.

Besmetting door bloed op objecten of in eten is geen besmettingsgevaar.

Het is hooguit onhygienisch of smerig te noemen. Maar dat is het dan ook.

Dus vergeet dit gauw. Niks aan de hand.

• Daniela

Hoi Kenner,

Bedankt voor je reactie, Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Ben vandaag naar de hulpcenter in Antwerpen geweest. Daar zeiden ze ook dat het onwaarschijnlijk was. Maar dat Hiv wel een paar uur in leven kan blijven. Terwijl een ander arts zegt dat het na enkele minuten al dood is. Stel je eens voor dat een gek dat er gewoon in heeft gespoten????

Word helemaal gek. ik weet het een beetje vergezocht. Maar het bloed was echt lopend dus ni droog,,,

Sorry voor mijn gezeur

• jmi17

Daniela,

wanneer het virus afsterft hangt van verschillende factoren af: temperatuur, hoeveelheid virus, hoeveelheid vocht waar het in zit, luchtvochtigheid,…

Dat kan variëren van enkele minuten tot een halfuur in openlucht. In een luchtdichte omgeving kan het véééééél langer overleven.

Dus: pas altijd op als je bloed of sperma of wat dan ook opmerkt. Zolang het niet opgedroogd is, is het mogelijk dat het virus nog leeft ook al sterft het snel af.

Jmi17

• Daniella

Hoi jmi17, dus met andere woorden kan ik me beter laten testen over enkele weken. En wat bedoel je met luchtdichte omgeving? Nu ben ik echt aan het freaken!!!

• jmi17

Met luchtdicht bedoel ik, zoals het woord zelf al zegt, een ruimte waarin er geen “lucht” aan het virus kan. Maw: een vacuüm omgeving. Zoals in een bloedtube, maar ook in een injectienaald,…

In principe gebeurd het nooit dat iemand besmet geraakt met hiv via voedsel. Om hoeveel bloed gaat het eigenlijk dat je binnen kreeg? Er is wel een risico op hepatitis B, dat kan je 3 maanden na het risico laten testen.

Jmi17

• Kenner

Ja hallo. Je hebt geen hiv risico gelopen. Dus ook niet laten testen!

En om je voor zoiets te laten testen op hep. B lijkt me ook weer erg overdreven.

Bovendien, mogelijk was het niet eens bloed maar wat anders. Of toch gewoon je eigen bloed. Of een veegje van de hand van de bakker ofzo. Zal vast niet veel geweest zijn anders had je geen hap genomen.

Klinkt weer sterk, bloed in appelgebak dat je in een supermarkt gekocht hebt. Hmm.

In elk geval allemaal weer paniek om niks.

• daniella

Hallo,

Het ging even goed, maar nu panikeer ik weer helemaal. Kenner, ik hoop echt da je gelijk hebt. Sinds vandaag heb een stuk of van die kleine pukkeltjes op mijn linkerborst. helemaal bovenaan richting hals. het ijn van die heel kleine pukkeltjes net kippevel maar iets groter. sommige zijn echt roos de andere net doorschijnend. In een oppervlakte van een bierviltje. Kan iemand mij aub helpen

groetjes Daniella