John? Grote angst, hoop op snelle reactie

• AnoniemHier

Goedemorgen, Altijd al angst gehad voor HIV, geen idee waarom. Nu was ik met een vriendin in amsterdam, zijn we op de gracht op de grond gaan zitten tussen de fietsen om bij het water te zitten. Nu heb ik me denk ik ergens aan geprikt, ik zag namelijk later een mini gaatje in m'n hand, nu ben ik zo bang, en denk ik,kan ik me geprikt hebben aan een gebruikte drugsnaald wat daar lag? Heb ik nu wat opgelopen? Of is het onrealistisch gedacht? Ik ben zo bang, hoop dat je snel kan reageren John

• AnoniemHier

Iemand? Ik weet niet zo goed of het bloede, was mini ‘wondje’ leek klein puntje, Ik ben zo bang ondanks dat het waarschijnlijk niet nodig is, hoe groot is de kans dat daar een besmette naald ligt en ik me prik natuurlijk. Is 10 weken geleden.

• Monique

Het zou kunnen, maar dan had je het denk ik op het moment zelf ook wel gevoeld. Echter je kan over ongeveer drie weken je eens laten testen (drie maanden na de gebeurtenis) om je gerust te laten stellen.

• AnoniemHier

John?

Volgens de huisarts, was ik toevallig vandaar hoefde ik me geen zorgen te maken.

De vraag is allereerst, heb ik me we daar aan geprikt? of was het wat anders.

2. Hoelang ligt die spuit daaral, vaak overleefd bloed niet lang.

3. Zal die uberhaupt wel besmet zijn.

Volgens haar was de kans nihil. Nu lees ik jouw reactie Monique en nu wordt ik weer angstig.

• Kenner

Je hebt een niet reeele angst voor hiv.

Sowieso is het al zeer onwaarschijnlijk dat je je aan een (drugs)naald geprikt heb, zal waarschijnlijk iets anders geweest zijn wat op de grond lag (een scherp blaadje, steentje, takje). Maar jouw hiv-angst zegt dit.

Maar zelfs in dat zeer onwaarschijnlijke geval zou het een drugsspuit moeten zijn waar nog redelijk vers bloed in zat, en alleen prikken aan je vinger(topje) is dan ook niet voldoende,

de spuit zou echt diep door je huid moeten injecteren, en dan zou er voldoende en besmet bloed in je bloedbaan moeten komen. En zelfs dan is een besmettingskans weliswaar aanwezig, maar zeer klein.

Ik ga dan ook niet verder in op mogelijke omstandigheden en verder gespeculeer.

Dit is gewoon puur angst en niks aan de hand. Vergeet het.