Hoi iedereen, ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand er antwoord op heeft.
Ik ben momenteel in verwachting en er is zwangerschapssuiker bij mij geconstateerd. Daarom moest ik een aantal keer bij mezelf bloedprikken om te zien wat mijn bloedsuiker was. Mijn zusje wilde ook wel weten hoe het met haar suiker zat en heeft zich ook geprikt. Daarover gaat mijn vraag.
Mijn zusje heeft zich dus geprikt en met een teststrip haar bloed ‘opgezogen’ om een uitslag te krijgen. Nu heb ik daarna die teststrip uit het apparaatje gehaald (geen idee of ik het gedeelte heb aangeraakt dat het bloed opzoog, maar ik ga er wel van uit) met mijn linker wijsvinger en duim. Daarna heb ik het potje opengemaakt met links of met rechts (weet ik dus niet meer) en een teststrip eruit gehaald voor mij. Aangezien ik links ben, heb ik dat waarschijnlijk met mijn linkerwijsvinger en duim gedaan. Nu ben ik dus bang dat er bloed van mijn zusje aan mijn teststrip is gekomen en mij daarmee besmet heeft. Aangezien ik die teststrip tegen mijn bloed heb aangehouden om een resultaat te krijgen (snappen jullie het nog? ) Dus, we hebben niet dezelfde prikker gebruikt.
Iemand?