Negatief getest op 7 weken en 5 dagen.. Kenner? Iemand?

• Bangmeisje

Mijn risico contact is: gevingerd worden met mogelijk vaginaal vocht nog van de ander op haar vinger (lesbisch contact).

Volgens soa aids is dit geen risico, volgens vele anderen ook niet. Toch heb ik iets onder de leden en als ik alles samen Google kom ik uit op hiv….

Ik heb 4 weken en 5 dagen na contact negatief getest, daarna op 7 weken en 5 dagen. Ook negatief.

Mijn klachten zijn: misselijk (niet altijd, met vlagen en zonder overgeven), een gelige diarree, die zich afwisselt met normale ontlasting of zelfs obstipatie. 2 weken normale ontlasting gehad en nu weer dag diarree. Het voelt alsof ik verhoging heb maar heb geen thermometer… Nachtzweten en zweten doe ik niet. En ik ben moe.

Bij de sneltest zei de mevrouw dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, hiv is niet aan de orde. Dit neem ik wel even aan en wil ik ook wel geloven maar elke keer als ik het bijna geloof komt er wel weer wat nieuws van symptomen bij. Ze zei dat op 7 weken en 5 dagen prikken echt 100% betrouwbaar was.

Ik ga maandag de huisarts bellen, en m'n verhaal doen. Kan iemand mij hier nog iets zinnigs over vertellen? Kan het alsnog hiv zijn? Is dat 100% uitgesloten? Ik weet het niet meer. Zit morgen op 8 weken na risico, dat is eigenlijk al te laat voor acute symptomen toch? Ik snap het allemaal niet meer kan iemand me alsjeblieft helpen? Dankjewel alvast!

• Monique

Zou het niet een andere soa kunnen zijn? dat lijkt me waarschijnlijker.

• Bangmeisje

Ja alles is waarschijnlijker dan hiv…. Maar angst voor t ergste overheerst. Ik wil het kunnen uitsluiten. Want wat ik me steeds afvraag is: - wat als zij recentelijk besmet is en viral load dus hoog… Dan kan ze me heus besmetten met haar natte vinger. Die vinger gaat toch in mij? Ook al is normaal gesproken die route lastig, niet ondenkbaar toch? Ik kreeg huiduitslag 2 weken geleden maar daarna getest en negatief dus die uitslag is niet van hiv. Zo moet ik het zien. Velen noemen de 12 weken grens conservatief, anderen beweren dat dit niet voor niks is. Stel ik ben besmet met type 2, dan is deze misschien ook niet al te zien bij een test op bijna 8 weken? Gisteren had ik duidelijk verhoging, geen thermometer in huis maar voelde het wel degelijk. Had het ook koud terwijl ik warm aanvoelde. Dan denk ik, gaan m'n klachten nu dan beginnen? Dag na de test? Gewoon een week te vroeg getest? Het maakt me helemaal gek.

Waar ik me aan vasthoud is dat alle wondjes snel dichtgaan, geen ontstekingen… En het feit dat zij een infectie in de darmen had (als ik dat Google kom ik uit op parasiet) kan mij natuurlijk besmet hebben… Die symptomen komen ook overeen. Diarree die plakkerig is en zich afwisselt met normale ontlasting, moe en koorts kan ook.

Ik weet dat ik moet stoppen met zelf diagnosticeren maar als me dat gevoel bekruipt van angst en paniek gebeurt t gewoon.

Ik wil daarom echt vragen of iemand me nog wat zinnigs kan melden over: negatief testen na 7 weken en 5 dagen, 3e generatie.

• Bangmeisje

Temperatuur is 37,8 nu… Ik knijp hem echt behoorlijk. Wie wil me helpen?????

• Bangmeisje

Onder oksel nu opeens 36,1, ander iemand die nergens last van had meette 36.0 dus verhoging weer gezakt. Jmi17 wil je reageren?

• Kenner

Het is al vaker gezegd hier, maar je hebt sowieso geen hiv risico gehad, dus testen daarvoor was ook al niet nodig.

Maar zelfs als je wel risico had gelopen bewijst je negatieve test na 7 weken en 5 dagen dat hiv niet je probleem is.

Wat je wel hebt kan ik niet zeggen natuurlijk daarvoor zal je toch naar je huisarts moeten. Maar hiv is het 100% zeker niet.

Meer heb ik hier niet over te zeggen.

• Bangmeisje

Heel heel erg fijn dat je (alweer) zo snel antwoord! Ik ga niks meer posten, als ik bang word lees ik jouw bericht gewoon 100 keer! Het kan niet het kan niet het kan niet en daarbij is test 100% betrouwbaar! Ik ga wel naar dokter morgen, om het over m'n misselijkheid en ontlasting te hebben.

Bedankt kenner!

Groetjes

• Bangmeisje

Hoi kenner,

Je hebt me meermalen gerustgesteld wat ook echt heel fijn is en een tijdje helpt.. Maar zodra er een nieuw symptoom zich aandient ben ik weer terug bij af.

Ik had nu een strakke nek, dat gevoel alsof alle spieren aangespannen zijn ofzo… Al eerder gehad… Nu ging ik goed voelen en ter hoogte van adamsappel voel ik rechts een knobbel die er links niet zit. Ook had ik daags na de test nog 2 dagen lichte verhoging… 37,8. Ik heb echt het idee dat mijn klachten zich na de test gemanifesteerd hebben en daarom niet op de test te zien zijn geweest. Is dit mogelijk met een test op 7 weken en 5 dagen? Want vanaf 8 weken pas 100% zeg jij…. Die 2 dagen kunnen die het verschil maken? Ik ga op 10 weken en 2 dagen test doen…. Dat duurt nog 4 dagen en ga echt kapot van angst. Die knobbel naast adamsappel zit daar echt, dit kan ik niet faken… Lijkt me niet dat stress zulke dingen kan doen.

Mijn vraag concreet: kan mijn test op 7 weken en 5 dagen negatief zijn en daarna positief?

Alvast heel erg bedankt

Groetjes

• Kenner

kan mijn test op 7 weken en 5 dagen negatief zijn en daarna positief?

Nee. Je symptomen zijn van iets anders dan hiv. Het komt ook niet op 2 dagen, zo precies is het virus niet.

Maar dit was wel echt mijn laatste reactie op dit topic. Je angst is ongegrond.

• Bangmeisje

Oké! Bedankt voor je antwoord!