Lymfeklieren opgezet???

• jmi17

Nina,

dat kan evengoed van pezen of spieren zijn.

Ga gewoon eens langs bij de huisarts en laat op 3 maanden nog een soa test doen.

Jmi17

• Nina7

Bedoel je daarmee te zeggen dat m'n zorgen voor hiv ongegrond zijn? Wat dat is toch wel mijn ergste zorg.

Groetjes

• jmi17

Voor hiv zie ik geen reden tot paniek nee.

Wacht anders je klachten van die steken nog even af tot morgen.

Laat dan maar weten of ze er nog zijn.

Jmi17

• Nina7

Ik denk dat ik steekjes in m'n lies al wel heel lang heb…. Toch wel zeker een maand, alleen wordt het erger of het valt me meer op… Ik heb getest toen ik dus al ruim 2 weken last had van die steekjes…. Ik las ergens dat ik daarmee kan uitsluiten dat ze hiv gerelateerd zijn… Klopt dit? Ik ga morgen dokter bellen, want het maakt me toch wel bang.

• Kenner

Je kan stoppen met zorgen maken, want je negatieve 3e ge. test na (nagenoeg) 8 weken sluit hiv uit (geen 12 weken nodig). Ongeacht wat voor symptomen je hebt, dit kan niet van hiv zijn.

Opgezette lymfeklieren komen bij heel veel virussen voor en is een teken dat je lichaam tegen het virus vecht. Maar geen hiv virus dus.

• Nina7

Hallo kenner,

Dat is een geruststellend idee. Hoe komt het dat jij dat durft te beweren en officiële instanties echt 12 weken aanhouden. Zelfs aidslijn zei dat het onbetrouwbaar is, wel rond de 98%.

Als ik risico heb gelopen ga ik het liefs met 3 maanden weer testen.

Groetjes

• Kenner

Omdat soa-klinieken die zelf cijfers bijhouden al sinds 2008 geen geval meer hebben meegemaakt waarbij het na 8 weken alsnog positief wordt. En toen was het al heel zeldzaam.

En dan praat je over tienduizenden testen. Zelfs na 6 weken is het al bijna rond. Nog niet helemaal, maar wel ver over de 99% betrouwbaar.

Die 3 maanden is gebaseerd op test-data en testen van meer dan 10 jaar geleden.

Maar omdat de richtlijn niet is aangepast geldt officieel nog steeds 12 weken. Alle officiele instanties (huisarts, aids / soa lijn, ggd etc.) zullen

daarom 2 weken / 3 maanden roepen. Maar maak je daar niet te druk om.

• Nina7

Ik zat 2 dagen voor 8 weken…. Dus kan er vanuit gaan 100% betrouwbaar. Fijn dat je het zo duidelijk toelicht!

Groetjes

• Nina7

Dokter geweest… Geen opgezette lymfe te voelen. Rechts en links wel een bobbeltje ofzo maar dat was geen opgezette klier. Die steekjes kon ze niet verklaren….

Vandaag nog geen steekje gevoeld.

Groetjes en bedankt voor de fijne en snelle reacties. Top dat er zon forum als dit bestaat.