Nina,
dat kan evengoed van pezen of spieren zijn.
Ga gewoon eens langs bij de huisarts en laat op 3 maanden nog een soa test doen.
Jmi17
Ik denk dat ik steekjes in m'n lies al wel heel lang heb…. Toch wel zeker een maand, alleen wordt het erger of het valt me meer op… Ik heb getest toen ik dus al ruim 2 weken last had van die steekjes…. Ik las ergens dat ik daarmee kan uitsluiten dat ze hiv gerelateerd zijn… Klopt dit? Ik ga morgen dokter bellen, want het maakt me toch wel bang.
Je kan stoppen met zorgen maken, want je negatieve 3e ge. test na (nagenoeg) 8 weken sluit hiv uit (geen 12 weken nodig). Ongeacht wat voor symptomen je hebt, dit kan niet van hiv zijn.
Opgezette lymfeklieren komen bij heel veel virussen voor en is een teken dat je lichaam tegen het virus vecht. Maar geen hiv virus dus.
Omdat soa-klinieken die zelf cijfers bijhouden al sinds 2008 geen geval meer hebben meegemaakt waarbij het na 8 weken alsnog positief wordt. En toen was het al heel zeldzaam.
En dan praat je over tienduizenden testen. Zelfs na 6 weken is het al bijna rond. Nog niet helemaal, maar wel ver over de 99% betrouwbaar.
Die 3 maanden is gebaseerd op test-data en testen van meer dan 10 jaar geleden.
Maar omdat de richtlijn niet is aangepast geldt officieel nog steeds 12 weken. Alle officiele instanties (huisarts, aids / soa lijn, ggd etc.) zullen
daarom 2 weken / 3 maanden roepen. Maar maak je daar niet te druk om.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?