Seks met condoom veilig?

• Humpidumpie

Beste,

Ik ben een jongen van 21 en afgelopen weekend heb ik seks gehad met een meisje van mijn leeftijd. Ik heb haar met de hand bevredigd en zij mij. We hebben daarna seks met condoom gehad. Toen ik klaar was merkte ik dat er een beetje sperma bovenuit het condoom kwam. Dit kan komen omdat ik nog een paar keer stootte nadat ik klaargekomen was. Het condoom was niet gescheurd of zo.

Is er een kans op HIV?

• Monique

Dan moet er een gaatje in het condoom hebben gezeten. Maar dat heeft meer risico voor haar dan voor jou….

• Humpidumpie

Een condoom scheurt toch als er een gaatje in zit?

• jmi17

Niet altijd.

Voor hiv heb je geen risico gelopen als het maar een miniem gaatje was en/of er geen bloed was.

Jmi17

• Humpidumpie

De sperma kwam eruit bij mijn schacht, dichtbij mijn buik. Niet aan de buitenzijde van het condoom. Was geen bloed bij betrokken, was ook ‘standaard’ seks. Moet ik een HIV-test laten doen? Heb 3 maanden geleden ook al eens een test laten doen op alle soa's. Beetje hypochonder.

• Humpidumpie

Kwam eruit bij de ingang van het condoom zeg maar…

• John.

Hoi Humpidumpi.

Wat je beschrijft is geen reeel risico voor hiv geweest. D.w.z. het staat zo ver van bekende en bewezen risico situaties af, dat niet vermoed kan worden dat je hierbij enig risico hebt gelopen.

Je (over)bezorgdheid is dus onterecht en lastig voor jezelf. Er zal bijna altijd wel wat zijn, een volgende keer kan je misschien bang zijn als je vaginaal vocht aan je vingers hebt en daarmee je eikel aanraakt, of zij doet dit… allemaal situaties waarbij risico voor hiv niet reeel of hooguit verwaarloosbaar klein is. Het is ondoenlijk om telkens een hiv-test te (willen) doen. Je kunt misschien 50 van zulke situaties opsparen en eens per jaar een hiv-test doen. Kans dat deze neg. terug komt, dus geen hiv, is absoluut astronomisch groot en dus geen gepieker vooraf waard. Relax!

Groetjen John.

• Humpidumpie

Beste John, Beste JMI17 en anderen,

Waarschijnlijk heeft het te maken met mijn angst voor HIV. In de afgelopen 15 weken heb ik 4 HIV-testen laten doen. Na een mogelijk risico-contact, oraal bevredigd door een dame. Gezien de wereldwijde richtlijnen is dit een klein en verwaarloosbaar risico. Dit blijkt dus uit mijn test, welke alle 4 negatief waren.

Vanaf die periode heb ik me voorgenomen om het altijd ‘veilig’ te doen. Alle contact, inclusief oraal, doe ik met condoom. Net zoals deze daad. Uitgerekend in mijn eerste seksuele contact na het voorval en testen gebeurt dit. Is het wellicht verstandiger om met mijn klachten na de psycholoog te trekken? In mijn hoofd weet en denk ik dat ik geen risico heb gelopen. Alleen ik blijf de gedachten houden en constant naar informatie zoeken.

Graag jullie advies.

• jmi17

Probeer vooral je zinnen te verzetten en te focussen op zaken die écht een risico vormen.

Jmi17