soa en hiv test

• Vraagje

Mijn partner heeft een soa test en hiv test ondergaan. na hoeveel tijd is zoiets betrouwbaar? wij zijn nu ca 6 weken samen maar hij had ongeveer 3 weken daarvoor nog wel sex met een ander. Nu dus 9 weken niet. Wat zegt dan zijn uitslag over chlamydia, syfilis, hiv, gonorroe etc.

Alvast bedankt

• Twik

Alle uitslagen zijn uitsluitend behalve syfilis. Kans dat ie dat heeft is zéér klein als ie daar op getest is na 9 weken, maar bestaat wel, 12 weken is de beste tijdsspan.

• vraagje

Iemand van de deskundige die op mijn vraag een duidelijk en betrouwbaar antwoord kan geven?

• jmi17

Als dat laatste contact voor jou safe was, dan zit je nu al safe voor hiv.

Zo niet zou ik dat na 3 maanden nog eens testen samen met syfilis en hepatitis B.

Jmi17

• vraagje

Ow oke. Er werd me verteld dat een duotest na ca 6-8 weken al 99% betrouwbaar was voor hiv. Hij heeft dit na 9 weken gedaan. Is dus toch nog niet betrouwbaar?

• jmi17

Als zijn contacten veilig waren wel hé.

• vraagje

Ow. Nee 9 weken terug onveilig contact gehad. Maar goed wij waren in de veronderstelling dat een hiv duotest eerder dan die 12 weken betrouwbaar was. Hadden gelezen dat na 6-8 weken die al 99% betrouwbaar is.

• jmi17

Ja het is al hoog betrouwbaar, maar die 100% is pas na 3 maanden en hij moet toch bloed laten trekken dus laat het ineens mee testen.

Jmi17

• Vraagje

Ok. Wat is hoog betrouwbaar in percentage?

De chlamydia, gonorroe is wel definitief?

• jmi17

Dat ligt tussen 95 en 99%.

Chlamydia en gonorroe zijn definitief.

Jmi17