soa en hiv test

• vraagje

Ok. Dat is wel al hoog percentage. Hij zegt dat de test overigens 10 weken en 3 dagen geleden is na die laatste date. Maakt dat nog enig verschil? Wat betreft hiv, syfilis en hepatitis?

• jmi17

Ja een test blijft nodig.

Jmi17

• Vraagje

Ok. Dat maakt voor het percentage niet uit? Omdat het nog maar 1,5 week ervoor zit. En hoe zit het met de percentages voor syfilis en hepatitis?

• jmi17

Syfilis en hepatitis B zijn over het algemeen pas te zien na 3 maanden dus eigenlijk kan je zeggen dat je nu op een lage betrouwbaarheid zit.

• vraagje

Ok, eigenlijk zegt deze uitslag na 10,5 week dus het volgende. Tenminste als ik het goed begrijp.

12 weken geleden had hij niks van dit alles. Want de test scoorde op alles negatief.

Syfilis, hepatitis en hiv moet hij dan opgelopen hebben in die 1,5 week verschil?

• jmi17

Dat zeg ik toch helemaal niet?

Ik zeg alleen dat een test op hiv, syfilis en hepatitis B pas betrouwbaar is na 3 maanden na het CONTACT en niet na een vorige TEST.

• vraagje

Heb denk ik verkeerd uitgelegd wat ik bedoel.

Hij heeft nu na 10,5 week een test gedaan. Die is volledig negatief. Dat zegt als ik het goed begrijp eigenlijk dat hij 12 weken geleden (dus 1,5 week voor die date) nog niks had?

• vraagje

Jmi17? Een ander mag natuurlijk ook reageren hoor?

• jmi17

Dat ga je pas na 3 maanden kunnen zeggen. Je kan de virussen pas na 3 maanden opmerken in het bloed met 100% zekerheid.

Jmi17