Sperma over wondje bij nagel riem gekregen bang voor hiv

  • Jaap

    Hallo,

    Ik heb sperma op een wondje bij me nagelriem gekregen toen ik iemand af had getrokken. Dit wondje had ik al 1 a 2 dagen. En is hooguit 2 mm groot heb ik nu risico gelopen op hiv want ben zeer bang nu.

  • jmi17

    Als dat wondje dicht was en droog stond is er geen probleem.

    Jmi17

  • Jaap

    Ik weer niet of het wondje dicht was en wat bedoel je met droog stond. Ik heb ook bij oudere berichten hier gelezen dat de kans zeer klein is omdat je dan een Groote hoeveelheid erin moet wrijven als het wondje open is

  • John.

    Hoi Jaap.

    Je risico is slechts theoretisch (en niet reeel.) D.w.z. een beschadiging/ wondje aan de huid kan altijd een port d' entree voor hiv zijn maar dit is iets anders dan dat het altijd een port d'entree voor hiv is en daarnaast niet iedere binnenkomst van hiv leidt tot hiv-infectie! Een oud, piepklein wondje aan de huid is extreem moeilijk hiv binnen te laten en nog veel moeilijker om voldoende hiv toe te laten voor infectie.

    Je risico is dan ook niet reeel want nooit is onder dergelijke omstandigheden gebleken of vermoed dat hiv-infectie is overgebracht. Er is, pratend over wondjes aan de huid, allen een risico als 1. Het wondje of vers is, of flink ontstoken en open is o f raakt. 2. Er een duidelijk wond-oppervlak is (m.a.w. een diepe! snijwond of een grotere! schaafwond). 3. Er voldoende sperma of bloed onder druk! wordt ingewreven (en 4. uiteraard moet dat sperma of bloed ook voldoende hiv bevatten.) Jouw “”risico “” ligt hier ‘een lichtjaar’ of meer vandaan. Geen zorgen!

    Groet, John.

  • Jasper

    Dag John,

    Mag ik vragen wat je bedoeld met “=14pxen daarnaast niet iedere binnenkomst van hiv leidt tot hiv-infectie!”? Bedoel je dat mensen dus dan toch HIV bloed in zich kunnen krijgen maar niet ziek worden? 

    verder heb ik een andere vraag:

    tijd geleden kwam een beetje bloed van mijn vinger (wondje door nagelbijten), in contact met de handhuid van iemand anders en ook dacht ik met de nagelriem van deze persoon. En ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat die nagelriem van die andere persoon een beetje rood was (geen wond). Ik heb het daarna van die persoon zijn hand proberen af te vegen, misschien een beetje hard…was er risico?

    laatste vraag ik zie heel veel reacties van je. mag ik vragen hoe jij aan je deskundige kennis komt. 

    Alvast heel veel dank voor je uitleg.