Lik aan vagina, ik ben panisch, please help

• Peter

Hoi John/ Jim

Ik ben toch weer eens de fout ingegaan door een prostituee bezocht. Ik heb alles veilig gedaan, behalve twee Kortstondige lichte ( nog geen seconde) aanraking van haar vagina met het puntje van mijn tong. Ik maak me weer ernstig druk over een soa en of hiv. Syfilis bv. Hoe denken jullie erover.

Ik zou heel graag antwoord willen hebben.

Bedankt

• Peter

Beste Jimi17,

Zou je naar mijn vraag willen kijken en antworden?

Thanks

• John.

Hoi Peter.

Een lik aan vagina, ook 100 x dit achter elkaar doen, laten we het dan beffen noemen, is GEEN risico voor hiv-infectie zolang de act niet zou passen in een Dracula-film. M.a.w.: ALLEEN als je duidelijk VEEL (menstruatie) bloed zou hebben opgelikt (wat je heus zou zien of proeven) dan is er enig risico voor hiv-infectie maar nog altijd zeer, zeer klein(!) en pas aanmerkelijk als je ook nog duidelijke beschadigingen (wondjes, zweertjes) aan de lippen of in de mond zou hebben. Uit jouw beschrijving blijkt niks van dit alles. Je lik uit de “ honingpot ” heeft je ab-so-luut zeker geen hiv gezorgd. For sure!!! Syfilis is weliswaar net niet onmogelijk maar die kans is bij de geringe act die je beschrijft echt nietig klein en zeker geen kopzorgen waard!

Groetjes John.

• Peter

Hartelijk dank John, fijn weekend nog!

• Peter

Hoi, toch nog even een vraagje. Als er geen syfilis zweer op de plek zit waar ik mijn tong tegenaan heb geraakt, is het dan helemaal niet mogelijk? Ik heb niet eens gelikt, maar aangeraakt met de tong.

John, zou je hier aub nog op willen antwoorden, zou mij heel erg helpen. Het ging net beter met me en ik ben in afwachting vsn behandeling door een psychiater. Iafspraak is dat ik weer ga werken maandag, dus ik hoop dat je mij nog een keer wil helpen hier.

Zeer hartelijk dank.

Ik ben bang John, please

• Peter

Sorry John, het angstzweet loopt me de hele dag over mijn hoofd. Wat moet ik nu? Is gisteravond gebeurd. Is het irrieel of ………

• John.

Hoi Peter.

Je angst is volstrekt irrieeel en het is je angst dat je probleem is, niet hiv of syfilis.

Zoals gezegd is hiv uitgesloten en is de kans op syfilis niet reeel, d.w.z. verwaarloosbaar/ nietig klein. Dat is INCLUSIEF de mogelijkheid als je een syf. zweer kort zou hebben aangeraakt met je tong. Het is echt niet zo dat syf. microben meteen je slijmvliezen induiken. Er zijn grote barrieres, het contact was zeer kort en zeer oppervlakkig, en daarnaast kan het lichaam een invasie tot zekere hoogte aan en de microbe uitschakelen. Maar de kans dat je een syf. zweer zou hebben beroerd is ook al extreem, extreem, extreem klein. En verder: syfilis is goed te genezen als je er binnen een jaar bij bent. Het advies luid dan ook:

#. Vrij veilig t.a.v. hiv (niet neuken zonder condoom en geen bloed oplikken beschermen je voor 99,999…%.) Heb je aanmerkelijke mondklachten, even geen orale sex of met beflapje.

#. Doe eens per jaar een algehele soa-check bij een GGD. 1. Voor je gemoedsrust. 2. Omdat de kans voor een soa bij veilige sex zeer klein is maar net niet onmogelijk. Zou er toch wat gevonden worden: een kuurtje, soms slechts 1 x 1 pil en bij syfilis een paar prikken in je bil en je zult er vanaf komen mits niet heel veel langer dan een jaar gewacht. Dus: hiv heb je niet, kans op een andere soa is extreem klein, en zou je toch iets hebben is dat te behandelen en genezen.

RELAX! Daar heb je alle reden toe.

Groeten John.

• Peter

Bedankt voor de geweldige uitleg. Ben een stuk rustiger.

Echt bedankt John!