hiv ijsje

• superman

hallo alle,

Ik had een vraagje? mss een domme vraagje. Heb vandaag een bananasplit besteld van ijscar. toen ik het begon op te eten merkte ik rode druppels op de banaan. leek wel bloed. Nou ik had al de andere helft van de banaan op.

Dus was mijn vraag. Is dat gevaarlijk voor hiv? mocht de ijsjesman per ongeluk zijn vinger hebben gesneden?

dank bij voorbaat

groetjes superman

• jmi17

Kan dat geen aardbei-ijs of -saus zijn?

Jmi17

• superman

hoi jmi17,

Nee denk het eigenlijk niet. het was helderrood. weet je wat raar is. Dat ik die druppels zo kan nemen in mijn handen. dus ze zijn niet weggesmolten. bleven zo in druppelvorm.

bizar h

thanks jmi17

• Monique

De kans is uiterst klein dat het bloed was, dan had je een sterke ijzersmaak geproefd. Verder is het onwaarschijnlijk dat het dan nog zou leven, want het zat er dan waarschijnlijk al een tijdje op en het is ook nog ijskoud geworden. Daarnaast is ook de kans dat degene die het klaar heeft gemaakt hiv had heel klein, en als hij dat dan al had dan is de kans nog kleiner dat het via je mond in je bloed is gekomen want speeksel breekt bloed af. Het is ook onwaarschijnlijk dat er zoveel bloed op zou zitten dat het op de hele banaan zat want dan had de bereider flink moeten bloeden en dat hadden hij en jij dan zeker gezien.

Eigenlijk is de kans dus zééééééééééééééér nihil, bijna niet bestaand.

Bedenk je dat het hiv-virus helemaal niet zo sterk is en dat het vaak niet overleeft. Verder is er heel veel van nodig om je te kunnen besmetten.