Sneltest hiv

• R

Hallo,

Kan iemand van jullie mij gerust stellen? Afgelopen maand hivsneltest laten doen: negatief gelukkig! Maar ik was zo overstuur toen ik binnen kwam, totaal niet opgelet niks! Nu is mijn vraag hoe zit het met de vingerprik, kan die maar 1x gebruikt worden? Is dat 10000% zeker wordt er zo paranoïde van!!! Blokkeert het systeem?

Aub reacties van mensen die er antwoord op weten, ik wil niet naar die verloskundige bellen schaam me dood namelijk!

En als het wel met een gebruikte vingerprik was? Hoe groot is kans op besmetting dan?

Want ik blijf opgezette klieren houden na 12 weken,dat maakt mij zo gek!

Bedankt voor jullie tijd en moeite!!

Gr. R

• Monique

Dat kan niet met een gebruikte naald zijn gebruikt (ik werk in de zorg). Als er een keer mee geprikt is dan kan de naald niet meer opnieuw ‘gelanceerd’ worden. De pen zou het dan simpelweg niet doen. Er zit ook een beschermkapje over waar de gebruikte naald dan in zit.

• R

Super bedankt Monique!!

Is jou verhaal over hiv angst van jou? Ik heb dat ook, zou ik jou privé mail mogen?ben ten einde raad!ik heb namelijk wat vragen,

Gr.

• Bangmeisje

Oh die vraag heb ik mezelf ook gesteld en schaamde me ook te erg om de verpleegkundige te bellen en dit te vragen… Normaal let ik zo goed op en nu door de spanning en angst gewoon helemaal niet opgelet. Volgens een bekende in de zorg kan het idd niet zoals Monique ook al aangeeft. Ik ben zelfs een keer 2 keer geprikt omdat er te weinig bloed uit m'n vinger kwam… En kan me gewoon niet meer herinneren of ze een nieuw vingerprikdingetje pakte of niet. Mijn eerste gedachte was wel, maar daarna ging ik twijfelen.

Ik heb ook een reguliere bloedtest gehad, op zelfde dag als de vingerprik. Alle uitslagen negatief, hier ga ik maar van uit.

Oja, plastic beschermdingetje over gebruikte naald? Dat niet gezien eigenlijk. Wel bij een nieuwe, dan zit er een plastic dingetje op wat ze er eerst af moest breken voordat ze kon prikken ermee.

Groetjes

• Bangmeisje

Hoi R,

Ik heb mijn verpleegkundige gemaild, zij gebruiken een vingerprikker die maar eenmalig te gebruiken is.

Als ik Google op vingerprikkers zie ik ook dat ze allemaal voor eenmalig gebruik zijn, het mechanisme werkt simpelweg maar 1 keer.

Groetjes

• R

Dank je wel!!!!!!!voor de moeite!!!

Zo kunnen we elkaar helpen

Gr. R