hiv duo testen

• Ike

Wanneer ik in een hiv behandelcentrum in Nederland een hiv Elisa duo test doe vanaf wanneer kan ik deze beste al doen? Men zegt dat deze vernieuwde testen al na zo'n 8 weken 99% betrouwbaar zijn?

• jmi17

Ike,

best na 3 maanden en laat dan ineens op andere soa's testen.

Jmi17

• ike

Waarom dan? Men zegt daar dat vanaf 6 weken met de vernieuwde hiv testen nagenoeg volledige zekerheid hebt.

• hola

John,

Dus mijn vriend heeft 94 dagen na zijn laatste contact een hiv duotest gedaan. Die was negatief. Dus dat wil dan zeggen dat hij 94 dagen voor die test niks had he? Ik heb met hem sex gehad daarna (zo'n 70 dagen voor de test) ik kan dus niks hebben opgelopen als ik goed begrijp.

• hola

hola Schreef:

——————————————————-

> John,

>

> Dus mijn vriend heeft 94 dagen na zijn laatste

> contact een hiv duotest gedaan. Die was negatief.

> Dus dat wil dan zeggen dat hij 94 dagen voor die

> test niks had he? Ik heb met hem sex gehad daarna

> (zo'n 70 dagen voor de test) ik kan dus niks

> hebben opgelopen als ik goed begrijp.

Deze hoort in ander topic had verkeerde geopend en gelezen

• ike

jmi17 Schreef:

——————————————————-

> Ike,

>

> best na 3 maanden en laat dan ineens op andere

> soa's testen.

>

> Jmi17

jmi17,

ik kwam ergens op het forum onderstaande van je tegen. Dat spreekt toch jou verhaal nu tegen? Hoe zit het nou?

"Zoals ik al zei heb je bij een duo test na 6 weken officieus 100% betrouwbaarheid. 

Jmi17 "

• jmi17

Ik spreek mezelf toch niet tegen? Officieus of nagenoeg is nog niet hetzelfde als officieel ;)

Jmi17

• ike

Oke klopt. Maar daarmee zeg je toch eigenlijk dat je niet gelooft dat het na 6 weken nog gaat veranderen?

• jmi17

Dat maak jij ervan… :)

De kans is heel klein, maar niet klein genoeg om zomaar aan te nemen dat je safe zit.

Vergelijk het met een goed examen doen: je bent er vrij zeker van dat de uitslag goed zal zijn, maar 100% ben je dat pas als je de uitslag in handen hebt. En soms levert dat verassingen op… Niet dat dat in jou geval zal zijn, maar het is best wel dat je die 3 maanden respecteert.

• ike

Aha, en scheelt dat ook per week? Dus als ik test heb na 8, 10 of 11 weken?