Beste John (of ander met verstand van zaken),
Ik ben op dit prikbord een aantal uitspraken tegengekomen over het bestaan van een reëel risico op HIV infectie bij orale seks (met enkel voorvocht in de mond) wanneer “de gever” niet beschikt over een gezond gebit, of bijvoorbeeld last heeft van diepe ontstoken tandvleespockets. Er staat echter niets geschreven over mensen met gezonde tandvleespockets. Althans, ik heb het niet kunnen vinden.
Ik heb zelf één vrij diepe tandvleespocket van ongeveer 8 milimeter. Een klein half jaar geleden ben ik voor deze diepe pocket behandeld en deze is inmiddels volledig genezen. Ik kan ook bevestigen dat ik er al een hele tijd geen last meer van heb. Ik onderhoud mijn gebit goed d.m.v. stokeren/rageren, het tandvlees voelt niet geïrriteerd of ontstoken aan, bloed niet etc. Ik ga regelmatig op controle bij de mondhygiënist en zij geeft aan dat mijn tandvlees (en ook de 8 mm diepe pocket) er piekfijn uit ziet.
Mijn vraag is nu als volgt. Ik heb een diepe pocket, deze is echter gezond en niet ontstoken. Wanneer ik orale seks heb met mannen, bestaat er dan een reëel risico, of is dit net zo verwaarloosbaar klein als wanneer ik helemaal géén pockets zou hebben?
Alvast bedankt.