Angst !!!! Help!!!!

• R

Hallo

Wie kan mij helpen? Ik word langzamerhand echt gek, ik heb een onveilig contact gehad na 12 weken negatieve test!

Ik dacht echt naar meerdere tests gedaan te hebben binnen 3 maanden dat ik het na 12 weken ook echt los kon laten. Niks is minder waar het is alleen maar erger geworden!! Ik hoop echt dat iemand dit herkent en mij tips kan geven,

Ik beeld me nu zelfs in dat ik hiv kans heb gehad tijdens het prikken: vingerprik/ of bloedafname prik post! Het is te bizar voor woorden dat geef ik toe maar toch is er dat stemmetje in mijn hoofd. Wat als dat per ongeluk toch is gebeurd! Fouten maken is menselijk etc etc. Ik heb geen van keren goed opgelet toen ik binnenkwam was te overstuur!

Het liefste zou ik elke week een test doen voor bevestiging!

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!!!

Alle reacties welkom?

En is er nog zoiets als 1 malig gebruik vingerprik en 1 malig gebruik andere naalden?

• Monique

Het laatste wat je moet doen is inderdaad elke keer een test gaan doen. Dan geef je je lijf het signaal dat je angst terecht is en zal de angst steeds blijven terugkeren. Als je het er gewoon even laat zijn en er verder niks mee doet, dan geef je het signaal dat de angst niet terecht is en zal het op den duur verminderen. Na twaalf weken een test geeft echt uitsluitsel. En als je je druk maakt of je bij het prikken iets hebt opgelopen dan ga je met iedere nieuwe prik door in de vicieuze cirkel. Als je nog geen psychologische hulp hebt bij je angsten dan zou ik je willen aanraden om dat wel te zoeken. Anders beheerst het straks je hele leven.