Hoi John,

Ik heb onveilige seks gehad met een FWB. Een jongen van 26 die ik net ken en heel erg leuk vind. Hij gaf aan geen relatie te willen op het moment. Omdat ik zijn seksverleden niet ken, ben ik achteraf lichtelijk in paniek. Op het moment voelde het erg goed. Hij gaf aan geen SOA's te hebben, maar kwam bij mij thuis chillen en had geen condooms mee. Dat vond ik vreemd. Het was al erg laat en we hadden flink wat alcohol op. Heel stom heb ik me laten verleiden tot seks, omdat hij op het eerste oog als een nette, schone jongen eruitzag. De dag erna heb ik een morning after pil genomen. 

Er was sprake van deepthroat, maar ook meerdere malen onveilige vaginale seks. Risicocontact was in de nacht van 19 op 20 augustus. Ik ben bang dat ik te laat voor PEP ben en dat ik dat ook niet zomaar meer krijg. Ik had de dag erna wat keelklachten en dat houdt nu nog aan. Nu zijn er enkele mensen in mijn omgeving verkouden dus ik voel het zelf ook opkomen, maar hoe blijf ik nu rustig? Ik heb een vreemd ziek gevoel. Het zou een verkoudheid kunnen zijn, want acute hiv na 2-3 dagen lijkt me niet realistisch. Ik heb verder geen koorts. Wel een hoofdpijn die al dagen aanhoudt samen met keelklachten. Heeft het zin om de huisarts of eerste hulp nu nog te bellen? In het vervolg vraag ik die jongen om condooms mee te nemen of zal ik ze zelf in huis hebben mocht hij me nog willen blijven zien, maar daar is het nu een beetje te laat voor. Hoe blijf ik rustig? Het gekke is dat ik hem wil blijven zien, maar had het fijner gevonden dat hij aan condooms had gedacht. Hij drong er op aan om laat nog af te spreken. Had helemaal niet verwacht dat hij zonder condooms zou aankomen. Vind hem nog steeds erg leuk, maar voel me ook zo rot achteraf dat het onveilig is gebeurd. Ik ben nu erg bang voor hiv, terwijl ik ook wel weet dat de kans niet heel groot is.