Hiv test na 6 weken?

  • Sara

    Hallo,

    Een jongen heeft mijn hand(voor grap) gebeten en zijn speeksel bleef op me hand.Er is geen bloed ofzo vrij gekomen maar ben bang dat de speeksel via me huid kan doordringen en in mijn bloed terecht komen.Ik maak me nou enormmmmmmmmmmmm veel zorgen. Wil iemand mij zeggen of dit zorgen terecht is???

  • hendrikd

    Geen enkel risico voor HIV.

    HIV kan niet via speeksel overgedragen worden.

    Groeten

    Hendrik

  • Tamara

    Jongens jullie moeten me echt helpen, wat ik nu wil zeggen kan ik echt met bijna niemand delen, of ze lachen mij uit of ze denken dat ik gek ben, maar ik wil alleen hulp en advies van jullie. Ik zal eerste mijn verhaal uitleggen:

    Ik heb onveilig gevreeën met een jongen die heellllllllll veel afwisselende contacten heeft gehad, ik heb van hem Chlamydia gekregen, daarvoor had ik van de arts van GGD antibiotica gekregen, zoals jullie allemaal weten moet je ook bloed laten prikken en gelukkig was alles goed. Ik was heel erg bezorgd over me HIV test. Ik had de Soa test 5 weken na onveilige seks gedaan en daarom maakte ik me nog zorgen dat de test niet betrouwbaar zou zijn, vervolgens ben ik weer 6 weken later de hiv test opnieuw laten doen, dus 11 weken na het onveilige sexuele contact en het was gelukkig weer negatief. 6 maanden later wou ik voor de zekerheid gaan kijken of ik van Chlamydia helemaal genezen ben en zo kon ik ook nog een keer een Hiv test laten doen om 100% zeker van te zijn. Maar mijn probleem is dat ik het niet vertrouw, ben heel erg BANG van HIV en ik kan nu bijna niks aanraken. Ik was me handen heel vaak en maak me enorm veel zorgen over alles. Soms denk ik ook dat ik het heb terwijl ik een test heb laten doen en deze negatief was, het klopt gewoon iets niet meer met mij als ik iets aanraak dan ga ik kijken of er geen bloed op zit, ik denk steeds dat me test positief is en dat de artsen het verkeerd hebben gedaan of mij verkeerd door gegeven, de gevoelens die ik nu heb doen me echt pijn, ik heb geen normale leven meer. Ik denk steeds dat de naald die de arts voor bloedafname heeft gebruikt besmet was met HIV. Ik weet echtttttttttt niet meer wat ik moet doen, ik wil van deze gedachten af komen en me weer normaal voelen en normaal kunnen leven. Help me AUB en zeg wat ik hieraan moet doen.

  • Dani

    Hey Tamara,

    IK weet wat je bedoelt. Ikzelf heb dit namelijk ook. Waser meerdere malen van overtuigd dat ik het ook had gekregen, terwijl er niet echt aanleiding voor was. Als je wil kan je er over praten met mij dani_979@hotmail

  • Profiler

    Hoi Tamara,

    ik kan je in ieder geval zeggen dat jij geen hiv hebt gelukkig.

    Als je van je onzekerheid afwilt, leg dit dan voor bij je huisarts. Durf je dat niet neem

    dan contact op met de ggd of met www.soaaids.nl Zij kunnen je misschien ook doorsturen

    naar een hulpverlener die hopelijk jouw angst voor hiv kan afnemen.

    Hiv loop je niet zomaar op; als je vrijt, vrij veilig. Kijk verder uit voor vers bloed van anderen.

    Op deze manier loop je geen risico voor hiv ;-)

    Succes.

    Groet,

    Profiler

  • Profiler

    @Sara,

    speeksel zorgt er juist voor dat hiv moeilijker wordt overgedragen.

    Bovendien is er geen bloed op je hand geweest dus risico is nihil.

    Leg dit anders even voor bij de www.soaaids.nl. Je kan hun door de weeks overdag bellen

    en je krijgt gelijk antwoord.

    Geen zorgen.

  • Tamara

    zoals ik eerder verteld heb heeft die jongen mij in mijn hand gebeten en vervolgens deed hij zijn speeksel erop.ik lees overal op internet dat de overdacht van HIV via bijten wel mogelijk is omdat bloed heel onzichtbaar in je speeksel aanwezig kan zijn. ik word er helemaal gek van ik voel niks meer in me haden en voeten door stress,ik wil met deze gedachten echt niet leven. ik word er echt gek van,soms schrik ik om 3 uur s'nachts wakker en ga ik aan denken. Die jongen is wel met veel meisjes geweest en zonder condoom ook nog. AUBBBBBBBB help mij ik wil zo niet langer meer met stress leven:'(:'(.

  • Kevin M

    Hoi Tamara,

    Aangezien niemand nog heeft gereageerd op jouw ‘distress-call’ dacht ik een opzetje te geven. Ik heb even de zoekfunctie gebruikt op dit forum om op te zoeken wat John heeft gezegd over speeksel en de kans op besmetting dankzij speeksel. Hij geeft duidelijk aan en ik citeer:"Concentratie hiv in speeksel is nihil en sterk verwaarloosbaar: zeker altijd onvoldoende om infectie te kunnen overbrengen, mits speeksel niet duidelijk is vermengd met bloed of pus/etter/ wondvocht. Over speeksel geen zorgen!"

    Wat John heeft gezegd kan je hier nog even nalezen:

    http://aids.startpagina.nl/prikbord/read.php?144,7009569,7009570#msg-7009570

    Hopelijk ben je nu wat meer gerust gesteld!

    Groetjes,

    Kevin

  • mirella

    Ik begrijp je verhaal,ben zelf ook heel bang voor aids. Ik heb vorige week met een jongen sex gehad met condoom,en nog ben ik bang besmet te zijn. Stel dat er en scheurtje is ingekomen,en stel…natuurlijk kleine kans,maar ben wel ontzettend bang. Hij zat er ook maar voor een stukje in in mijn vagina,en volgens mij is hij niet klaargekomen. Ze zeggen voorvocht is ook besmettelijk,maar kleinere kans dan bij sperma en bloed. IK ben er ook niet echt gerust op,maar afwachten. Maar was hij klaargekomen,of zonder condoom,dan was er zeker een risico geweest. Maar ik snap je verhaal,als je wilt kunnen we er samen over mailen. Ik ben zelf bang dat het condoom bemset was met aids,terwijl het nog in de verpakking zat,kan je nagaan?

  • pieter

    Beste,

    Ik had seks met een onbekende.

    Een paar dagen voor de seks had ik mijn lies geschoren.

    De dag erna zag ik dat mijn lies geirriteerd was.

    Kan besmet vaginaal vocht langs mijn lies naar binnen gegaan zijn?

    Ik heb me na 6 weken laten testen en negatief maar loop al tijdje heel moe en klieren gezwollen en heel ongerust.

    Wat denk je?

    Groeten