Hiv test na 6 weken?

  • jerry

    hendrikd Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste

    >

    >

    > Een standaard hiv test na 6 weken is reeds voor

    > 95% betrouwbaar.

    > In de periode van 6 weken tot 3 maanden evolueert

    > dit naar 99.9%.

    >

    > In sommige centra gebruiken ze reeds een

    > gecombineerde test.

    > Deze test niet enkel op antistoffen, maar ook op

    > de aanwezigheid van antigenen (virusdeeltjes).

    >

    > Deze test maakt het resultaat na 6 weken nog

    > nauwkeuriger.

    > (testen 4 weken na risico-contact reeds mogelijk)

    >

    >

    > Groeten,

    > Hendrik

    Hoe betrouwbaar is een HIV test na 4 weken bij het laboratorium ?

  • Martijn

    Een test na 4 weken zegt helaas nog niet zo heel veel, is nog te vroeg om een hoog betrouwbaar testresultaat te krijgen.

    Je kan beter nog 2-4 weken langer wachten voor een echt goede indicatie.

    Desondanks heb ik van verschillende hiv-experts percentages gelezen dat 4 weken ligt tussen de 60 en 85 procent betrouwbaarheid ongeveer.

    Het lijkt in elk geval logisch dat het meer dan 50% is, aangezien de gemiddelde tijd waarop antilichamen worden aangemaakt

    ligt op ca. 3 tot 3,5 week.

    Wat wel heel hoog betrouwbaar is na 4 weken, is een hiv duo / combi test (99,8%), maar helaas hebben ze die hier niet in Nederland (voor zover ik weet).

    Of je doet een tripje naar Londen, daar hebben ze em zeker wel.

    Martijn

  • peter

    kan iemand mij vetrellen aub ik heb onveilig gevijed met een meid zij zegt dat hiv heeft na twee week ik heb twee test gedaan alle twee negative ,ik heb geen nachetzweten geen andera klachten.ik heb keel pijn omdat ik rook twee pakje sigreet per dag door strees.hoe lang moet ik wachten voor echt zekerhied ik ben echt bang ik kan niet slaapen ik eet niet goed ik kan niet concenteren ik ben kapot.ik vertuw haar niet.ze zegt dat zijn heeft voerge week gehoord dat ze heeft heeft na dat ze een prikaccident heeft gehad in zijn werk .zij maakt mij gek kan iemand mij aub zeggen wat moet ik doen.ik w8 ogerust op jullie antwoord .

  • Martijn

    Sorry dat ik het zeg, maar test na 2 weken zegt nog niks. Is te vroeg.

    Pas vanaf 6 weken hoog betrouwbaar (> 99%). Pas na 12 weken officieel 100%.

    Martijn

  • peter

    bedankt martijn maar ik ben zo ongerust ik zit de heel stressen ik word gek van.ik ga nog een test doen na twee week dan is wel 8 week ik hoop dat negative is ik ben zo bang ik kan niet gaan werken en durf ik niet aan niemand vertellen.maar ik heb geen griep gehad ik heb geen koorts geen pijn, als je risco opgelopen met hiv krijg je toch last na twee of 4 week?

    zeggen ze keel pijn koorts diaree enzo klopt dat ?

  • peter

    geef niet martijn ik ben bang.maar na 6 week is 99% betrouwbaar toch?ik ga dat wel doen maar ik ben heel erg bang voor uitslag.

  • Martijn

    Ja, in onzekerheid afwachten is nooit leuk.

    Ja, na 6 weken is > 99% betrouwbaar.

    Wat je wel zou kunnen doen evt. om de tijd te verkorten is kijken of je geen ‘hiv duo-test’ kan doen,

    op sommige plekken in Belgie hebben ze die. Dan is de uitslag na 4 weken al > 99%.

    Sterkte.

    Martijn

  • peter

    ja het is echt niet leuk zo lang wachten dus na 6 week is test is betrouwbaar.mij laatsde contact was 3 week terug en eerstde contacht met haar 18 maart dus test na 8 week is ook betruwbaar ik w8 nog 4 week .heel erg bedankt martijn

  • Jongen2

    Beste lezer,

    Gisteren, zondag 5 juni heb ik met een jongen die ik nauwelijks ken afgesproken.

    Ik heb hem gepijpt, zonder condoom. Ik weet verder helemaal niets van hem.

    Hij heeft wel gezegd dat hij meerdere dates heeft gehad. Ook is hij in mijn mond klaargekomen.

    ik heb dit niet doorgeslikt! Als die jongen HIV heeft, heb ik het dan nu ook?

    Ik heb gebeld met de Soa Advies lijn, en die man vertelde mij dat het percentage van de mensen die via deze manier HIV krijgen zeer klein is.

    Dat gaf me op dat moment wat meer rust. Maar, ik ben nu gewoon weer ongerust. Ik heb verder geen klachten, zo ver ik weet.

    Het is dus ook niet zeker dat die jongen HIV heeft, maar het kán dus wel.

    Ik heb zijn sperma in mn mond gehad, en mijn vraag is dan ook of ik zo HIV zou kunnen krijgen…

    Ik hoop echt op een reactie.

    Gr. een hele onzekere jongen.

  • payman

    sinds paar weken ik heb deze site gevonden op internet ik leef op dit moment met angst ik heb ook onveilig sex gehad ik moet ook lang wachten op mij test laten wij hopen dat wij niks hebben en elkaar stunnen meer niet