Info gevraagd over HIV symptomen

  • jos

    hallo,

    ik heb een vraag. Ik heb 3 maanden terug seksueel contact gehad alles veilig gedaan tot dat ik zag dat er een scheur in me condoom zat. we hebben echt uren zitten genieten maar hadden het niet in de gaten dat er een scheur in zat. Toen ik het scheurtje zag ben ik er onmiddelijk mee gestopt en me partner zei tegen mij dat ze was geopereerd aan haar vagina en dat er iets is weg gehaald wat er is weg geahaald weet ik niet meer.dus dat ze niet zwanger kon raken. ik heb nu geen contact met haar. maar na ongeveer 2 maanden kreeg ik jeuk op me hele lichaam en vooral op me armen en benen. ik ben toen naar de dokter geweest en die heeft gezegd dat het allergie was heb daarvoor zalf en pillen gekregen. het is niet egt voorbij af en toe krijg ik nog jeuk. daarna na ongeveer 2 weken kreeg ik witte vlekjes aan de binnenkant van me wangen die je los kan bijten ben hiervoor niet naar de dokter geweest omdat ik dit wel vaker heb gehad. en nu opeens een zware keelonsteking en koorts van 38graden bij me amandelen kan je zien dat ze flink zijn ontstoken en dit alleen aan de linker kant. de pijn trekt tot aan me oor en heb hier ook last van. ik ben hiervoor naar de dokter geweest en heb hier voor een antibiotica kuur gekregen van 21 stuks 3 maal per dag (ben er nog steeds me bezig)koorts was inmiddels na een dag weg.alleen zweet ik overdag en vooral tijdens me slaap. ik denk dat dit bijwerkingen zijn van de antibiotica. en nu dat ik op internet een beetje aan het googlen ben over antibiotica en hiv symptomen schiet het me binnen of ik in aanmerking kom met dit ziekte. ik heb het nog niet aan me huisarts kunnen vertellen omdat ik er totaal niet aan heb zitten denken. ben nu echt bang…..

  • Steve28

    Niet met symtomen bezig zijn, daar word je gek van.

    Het enige wat je kan gerust stellen is testen na 3maanden.

    Overleg eventueel met je parter of ze ook een test wil nemen.

    En zeker niet op het internet symptomen vergelijken, daar leer je niets uit,

    ik spreek uit ervaring.

    Testen is de boodschap! Dat zal iedereen hier bevestigen!

    3 maanden na risico contact = 100%

  • Anoniem

    Beste allemaal,

    Ik ben terug van een vakantie van de Filipijnen. Heb daar anale seks gehad met een condoom(met een straatprostituee), maar toch ben ik nu bang voor HIV. Voor de seks had ze me oraal bevredigd( heeft dit een hoog risico). Verder had ik na de seks mijn penis met haar handdoek schoongemaakt.

    Gelijk die avond had ik last van een hevige zweetbui in de avond. Twee dagen daarna had ik hiv symptonen, zoals diarree gepaard met nachtzweten s'avonds. Het nachtzweten blijft nu al meer dan een week aanhouden, kan dit komen door de gedachte dat ik denk dat ik HIV heb?

    Nu maak ik me zoveel zorgen en het lijkt erop dat er steeds meer symptonen opkomen. Ik voel me soms loom overdag en heb soms spierpijn en dit associeer ik dan gelijk met HIV. Kunnen jullie me aub wat informatie geven . Of heeft een van jullie in zo een dergelijke situatie gezeten.

    Alvast bedankt

  • Jos

    John,

    Volgens mij is het ook zo dat bij een acute hiv besmetting er altijd sprake is van een ulcer/zweer in de pisbuis, slokdarm, vagina, anus of op de pik. Dus daarmee kan je dus al ruim voor de 6 weken op basis hiervan beslissen of je eventueel hiv hebt.

    mvg,

    Joa

  • Martijn

    Nee, dat kan niet.

    Ten eerste is een zweer niet een typisch hiv ars symptoom.

    En ten tweede is er geen enkel symptoom dat je kan aangeven of je hiv hebt of niet. Laat staan binnen 6 weken.

  • anoniem

    hoi

    zit ermee dat ik denk hiv op gelopen te hebben…meer dan een.maand geleden heb ik oraal contact gehad met een jongendie ik al veel langer ken..daarvoor eigenlijk ook paar x contact heb gehad…tussendoor x soa test gedaan waar niks uitkwam ..nu na de laatste x heb ik ongeveer 3 weken later een verdikte amandel aan de linkerkant ..ben ervoor naar de dr geweest de eerste x dat ik bij hem was heeft die een algemene bloedonderzoek laten doen en daar kwam eigenlijk niks uit…een paar dagen later nog steeds geen.pijn voelde ik nadat ik bij de tadarts was geweest een verdikking en belde meteen weer voor afspraak de dr en die zei dat ht een.onsteking was nergens zorgen.om hoefde te maken..en heb ik anti biotica gehad…ik heb al die tijd geen pijn en.ook geen.opgezette klier of wat dan ook…niet moe, gewoon eetlust….alleen stress van wat kan.ht nou zn..nu ben ik in mn laatste dag met de antibiotica maar de amandel is nog dik…..niet heel erg maar toch opgezet..en niet rood van.kleur maar gewoon de kleur van mn mond.. zou dit iets met hiv te maken hebben?

  • jmi17

    Hoi,

    dat is geen symptoom voor hiv.

    Wat is er juist gebeurd tijdens het contact?

    Jmi17

  • Jan

    Ik heb ongeveer hetzelfde als anoniem hierboven, linker amandel staat opgezet/dik, geen koorts of andere kwaaltjes, af en toe wel wat spierpijnen.

    Moet ik me zorgen maken voor hiv of is dit onschuldig?

    Wie kan helpen?

  • jmi17

    Jan,

    hoe zit het nu met je amandel?

    Als je geen onveilig contact hebt gehad, is er zeker geen gevaar.

    Jmi17

  • Jan

    Amandel blijft dik staan als staat die niet meer zo fel opgezet. Spierpijn is vandaag minder, al gaat dit met ups & downs.