HELP: ik heb alle sympthomen van HIV

  • Johan

    Wie kan mij helpen?

    7 weken geleden heb ik (voor de laatste keer) onbeschermde sex gehad met een prostituee.

    Daarvoor ben ik er ook 2 keer geweest, en dat is nu 8 en 9 weken geleden.

    Maar na de laatste keer kreeg ik na 3 dagen een irritant gevoel aan mijn penis.

    Het begon te jeuken, en ik kreeg enkele rode plekjes op mijn eikel.

    Ik ben toen gelijk naar de huisarts gegaan, en hij heeft mijn bloed getest op mogelijke SOA's en HIV.

    Er kwam naar voren dat ik een darmbacterie had opgelopen. Verder was er niets uit het bloedonderzoek te herleiden.

    Voor de irritatie aan mijn eikel heb ik toen een zalf gekregen genaamd Miconazol. Na een paar dagen kreeg ik hier nog meer uitslag van op mijn eikel.

    Daarna heeft de arts het zelfde recept voorgeschreven zonder parrafine, en na het gebruik van deze creme verminderen de klachten.

    Maar daarna begonnen mijn klachten pas echt: ik werd/word elke nacht zwetend wakker, mijn nek is stijf (al 6 weken), ik val zomaar in slaap, ik heb 8 dagen waterige diarree gehad (de ontlasting is nu al weer een week normaal), ik ben kortademig, voel pijn op de borst en tijdens het inademen.

    Verder krijg ik witte plekjes op het tandvlees (op het bovenste gedeelte van het tandvlees). Kunnen dit ook symthomen zijn van een HIV-besmetting?

    Nu heb ik na 6 weken wederom een HIV-test laten doen, en deze was negatief.

    4 weken geleden heb ik voor het laats sex gehad met mijn partner/vrouw (en daarvoor was het 6 weken terug).

    Gelijk de dag daarna was mijn eikel ontzettend rood, en zater er allemaal kleine bultjes op de eikel.

    En vanaf afgelopen donderdag (het is nu zondag) heeft zij hoge koorts (38.5C - 39C) en is ze misselijk en beroerd.

    Wie kan mij iets meer vertellen over mijn eigen status/situatie, en is het mogelijk dat ik mijn eigen partner nu ook nog heb besmet?

    En wie kan mij vertellen hoe snel een besmet HIV-persoon HIV over kan brengen op een ander persoon.

    Is dit al mogelijk gelijk nadat je eventueel zelf besmet bent geworden (dus gelijk vanaf dag 1 van mijn eigen eventuele besmetting)?

    Of zit hier nog een bepaalde overgangsperiode tussen?

  • Martijn

    Hoi Johan,

    Het kan zijn dat je een schimmelinfectie of herpes genitalis hebt opgelopen. Maar voor het eerste heb je al wat gekregen.

    Herpes genitalis kan je niet met een bloedtest detecteren, moet door een dokter waargenomen worden, zijn zichtbaar rode pukkeltjes/blaasjes rondom de schaamstreek of op je geslacht.

    Als het inderdaad herpes zou zijn moet je oppassen met seks met je vrouw want het is heel besmettelijk. Voor andere soa's heb je negatief getest. In theorie zou je voor syfillis en hep. B tot 3 maanden

    moeten wachten, maar de kans op die 2 is zeer zeer klein. Bovendien is een syfillis test na 6 weken hoog betrouwbaar. Wel reeele kans op chlamydia en gonorroe, maar die testen zijn vanaf 2 weken betrouwbaar, dus dat kan je zeker uitsluiten.

    Je symptomen klinken niet als typische hiv-besmetting (ars) symptomen. Hoge koorts is wel de duidelijkste indicator. Maar symptomen zeggen niet veel. Heeft geen zin om daar verder over te speculeren.

    Je negatieve hiv-test na 6 weken is zeer hoog betrouwbaar (> 99%). Ervanuitgaand dat het een ouderwetse 3e gen. antistoffen-test was.

    Helaas is 6 weken nog net geen 100%, daarvoor zijn tenminste 8 weken nodig (tenzij je een duo-test hebt gedaan, die is na 4 weken praktisch 100% betrouwbaar). 12 weken is niet nodig (al zal je dat advies ongetwijfeld wel krjigen van huisarts, ggd etc).

    Iemand die hiv-besmet is, kan direct iemand anders besmetten. Sterker, iemand die recent bemet is geraakt is een stuk besmettelijker dan iemand die het al maanden of jaren heeft.

    Wees dus voorzichtig en verstandig, vooral naar je partner toe.

    Martijn

  • Johan

    Hallo Martijn,

    Ik ben vergeten te vermelden dat ik bij het eerste bezoek ook een antibioticakuur het gekregen om een darmwandinfectie te bestrijden. Verder ben ik getest op chlamidia enz…..

    Wordt echter ontzettend angstig van alle sympthomen, zeker nu mijn vrouw ook nog koorts begint te krijgen.

    Weet jij ook iets te vertellen over de witte plekjes die op mijn tandvlees zijn gekomen?

    Komt dit ook wel voor na een eventuele besmetting na 6-7 weken?

  • Johan

    Hallo Martijn,

    Is het overigens niet toevallig dat ik na 5 weken 8 dagen last heb gehad van ontzettende diarree.

    Het was alleen maar water wat ik zag.

    En is het ook toevalllig dat mijn partner na 4 weken ontzettende koorts krijgt (nu al de 4de dag).

    Verder heb ik juist de gehele dag last van kouderillingen i.p.v. koorts.

    En bij het inademen heb ik al een paar weken een rauw gevoel.

    Net of bromt het tijdens het inademen in mijn luchtpijp.

  • AnoHiv

    Beste Johan,

    Wat jij beschrijft lijkt behoorlijk op wat mij is overkomen in de weken na mijn besmetting, februari 2 jaar geleden. Mijn tandvlees was ontstoken, en er zaten witte plekjes op mijn tandvlees en achterste gedeelte van mijn tong. Ik was heel erg moe, eetlust was er wel maar wat ik ook at; ik kreeg buikpijn en spoot het eruit. Ook op de rest van mijn huid kreeg ik kleine jeukende plekjes, tegelijk toen de koorts begon. Elke nacht was een hel, steeds hele dekbek nat en kon slecht ontspannen omdat mijn rug en nek vast zaten.. ook de klieren in mijn nek waren opgezwollen.

    De HIV test 6 weken liet negatief zien; ik zou geen HIV hebben (ook geen andere soa). Eigenlijk sinds de ellende geen seks gehad.. Omdat ik twijfelde na 4 weken (dus 10 weken na mogelijke besmetting) nogmaals alle SOA's laten testen.. en kreeg toen een naar telefoontje. Het was toch wel HIV (sneltest, bloedtest lieten zien, confirmatie met een Western Blot assay). De klachten heb ik tot nu toe; binnenkort start ik met medicijnen. De GGD zei toen dat na 6 weken te snel was geweest; ik had daardoor valse hoop.

    Heel veel succes en sterkte!! Je leven met HIV veranderd wel behoorlijk; opeens ziek, je partner die het misschien via jou heeft, eigenlijk permanent moe ik tot nu toe. En dat voor eventjes plezier..

  • Martijn

    Symptomen zeggen niet zoveel. Kan van zoveel zijn. Zoals ook witte plekjes van veel andere dingen dan hiv kan zijn. Kouderillingen en pijn bij ademen zijn geen typische hiv-symptomen.

    Nogmaals, je negatieve hiv-test na 6 weken is zeer hoog betrouwbaar (> 99%). Gewoon nog een keer hertesten na 8 weken of gewoon nu een duo-test gaan doen en je hebt uitsluitsel.

    Alleen een test kan uitsluitsel geven. Aan speculere over symptomen heb je niks.

    Martijn

  • Johan

    Hoi Martijn,

    Naar aanleiding van de vorige reactie van jouw voorganger ben ik enorm geschrokken!

    Ik hoop dan ook dat jouw theorie betreffende de betrouwbaarheid van een 6-weekse test uitkomst zal bieden.

    Zit er alleen ontzettend mee dat mijn partner nu al 4 dagen koorts heeft (minimaal 38.5 graden).

    Daar zit ik momenteel dus het meeste mee, en dat maakt mij heel onzeker.

    Waren de aankomende 4,5 weken maar verleden tijd.

    Dan kan ik de definitieve test namelijk doen.

    Is er overigens ook een minimale periode bekend voor hardnekkige diarree indien je hier last van krijgt?

  • Martijn

    Ik betwijfel de betrouwbaarheid van het berichtje van AnoHiv.

    Want hoewel het niet onmogelijk is, is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand die na 6 weken negatief test later alsnog positief test. Die kans is echt 1 op enkele honderden. En dat was 2 jaar geleden ook al zo.

    AnoHiv zal niet de eerste zijn die mensen de stuipen op het lijf probeert te jagen door een dergelijk bericht.

    Het is geen theorie van mij van die 6 weken, het is juist de praktijk. Uit letterlijk tienduizenden tests is dit percentage ontstaan. 12 weken is theorie, achterhaald en overconservatief.

    Tegenwoordig test iedereen binnen 8 weken positief, en dan heb ik zelfs het nog over een ouderwetse 3e gen. test. Voor 4e gen. test is het 4 weken voor 100% betrouwbaarheid.

    Hoe lang diaree aanhoudt bij ars symptomen weet ik niet precies, in elk geval een aantal dagen wel. Hoge koorst blijft het meest kenmerkende symptoom. Voor zover symptomen van waarde zijn uiteraard (want dat zijn ze niet).

    Maar nogmaals, je blijft allemaal maar focussen op symptomen in plaats van dat je je gewoon laat testen. Je hoeft nogmaals niet meer te wachten, je kan nu gaan testen, liefst wel een 4e gen. test. Een test is het enige dat echt telt.

    Dat je partner nu koorts heeft is niet heel vreemd, daar hebben meer mensen nu last van.

    En ik zou zeker geen 4.5 week meer wachten om te testen. Sterker nog, ik zou zo snel mogelijk een (snel)test gaan doen. Als je een 4e generatie-test neemt (=duo/combi test) is dat nu (na 7 weken) absoluut 100% betrouwbaar. Vergeet 12 weken.

    Dus laat je niet gek maken en doe zo snel mogelijk die test. Heel grote kans dat het negatief is. En je moet het sowieso toch weten, zelfs als het wel positief zou zijn.

    Er zijn meerdere locaties in Nederland tegenwoordig waar je een 4e gen. test kan doen, mogelijk zelfs bij de ggd ook al, maar in elk geval ook bij Desc in Rotterdam.

    Martijn

  • jmi17

    Johan,

    laat je vrouw ook eens naar de huisarts gaan voor onderzoek.

    Je kan zelf ook nog eens gaan voor je klachten.

    En op 3 maanden laat je je ook nog eens testen op syfilis en hepatitis B. Je kan via dezelfde test ook nog eens hiv laten testen. Tenslotte is het maar één prikje voor al die onderzoeken.

    Tenzij je met een vaccinatiecyclus bezig bent voor hepatitis B, dan moet je minstens 4 weken erna wachten.

    Andere soa's zijn al langer opspoorbaar.

    Hou het in tussentijd wel safe met je vrouw.

    Jmi17

  • Johan

    Hallo,

    Bedankt voor de tip betreffende de veiligheid met mijn vrouw.

    Maar wegens de situatie staat mijn hoofd daar momenteel helemaal niet naar.

    Vanacht weer ontzettend slecht geslapen, en was weer helemaal nat van het zweet.

    Dat wijd ik echter aan de angst waar ik mij momenteel in begeef.

    Ik blijf alleen maar piekeren over mijn eigen diarree (8 dagen water “gepoept”) en de koorts van mijn vrouw.

    Blijf hopen op een wonder, en klamp me vast aan de uitspraken van Martijn.