Hallo,
Mijn ex-vriendje heeft mij na mijn relatie met hem verteld dat hij onderwijl seks heeft gehad met mannen. Ik weet dat de kans op HIV bij mannen die met mannen gaan onwijs groot is, dus sindsdien lig ik wakker. Wij hadden een korte relatie en hebben daarom maar 1 keer seks gehad. Dat is nu ongeveer een maand geleden, dus ik zou nog twee maanden moeten wachten om me te laten testen. Wij hadden een condoom gebruikt, en het ging niet lekker, het deed bij mij pijn, dus we zijn na echt al dertig seconden of een minuut ofzo gestopt. Hij is niet klaar gekomen. Wel was het een condoom zonder zaaddodend glijmiddel (wel glijmiddel maar niet zaaddodend) en ik heb achteraf niet gecheckt of het nog heel was. Mijn ex had een soa test met ook hiv-test gedaan voor onze relatie, maar naar achteraf blijkt was dat bij hem dus niet drie maanden na zijn seksuele contact met mannen. Hij zegt dat hij bij de seks met mannen een condoom heeft gebruikt maar toen hij eens condooms meebracht zelf waren die over de datum en hebben we de mijne gebruikt. Ik let daar op, maar hij dus duidelijk niet, dus wie weet wat hij met een man heeft gedaan. Ook heeft hij volgens mij geen condoom speciaal voor anale seks gebruikt en ik weet ook niet of hij glijmiddel heeft gebruikt. Volgens de GGD kan besmetting met voorvocht dat nog aan het condoom zat niet, maar wat als het condoom waarmee wij het deden gescheurd was of geperforeerd? Ik word elke nacht zwetend wakker omdat ik een voorgevoel heb dat ik hiv heb, ik maak me zo druk dat ik echt misselijk ervan wordt. Ik zie me zo niet nog twee maanden vol houden. Kan je echt nergens eerder met zekerheid testen? Ik voel me zo dom, ik had aldoor het gevoel dat iets aan hem niet te vertrouwen was, maar ik weet het aan onredelijke angst.
Wat is nu mijn reeele kans? als hij besmet was dan was het recent en dus met hoge viral load, toch?