Elisa duo test

• Kenner

Negatieve duo-test na 10 weken is 100% betrouwbaar, ongeacht wat voor risico het contact was. Laat het dus achter je en blijf er niet over tobben.

• jmi17

Laat je na minstens 3 maanden gewoon nog op hepatitis B en syfilis testen zoals ik al zei. Voor hiv is er geen gevaar geweest.

Als je in de toekomst nog een onveilig contact hebt, kan je altijd terecht bij je huisarts om je te laten testen.

Jmi17

• ikke

Ik vindt wel verwarrend. Jmi17 ontwijkt de vraag omtrent de test en kenner is overtuigd ervan.

Jmi17 jij zegt er is geen risico geweest, maar ik lees verderop in dit forum jou een aantal keer aangeven dat voorvocht bij een tandvleesontsteking wel degelijk een risico kan zijn.

• jmi17

Omdat Kenner enkel aan hiv denkt, terwijl er nog andere seksueel overdraagbare aandoeningen bestaan ook.

En hepatitis B en syfilis test je nu eenmaal best pas na 3 maanden. Op zich heeft hepatitis B nog een langere vensterperiode, maar 3 maanden is voldoende.

Voorvocht en een tandvleesontsteking vormen geen probleem, tenzij de ontsteking echt extreem is. Dat heb ik wellicht bij de andere topics ook gezegd net zoals John.

Extreem wil zeggen: je mond hangt zowat vol bloed. Je gaat dan echt geen zin hebben in seks tenzij je daarop kickt natuurlijk of niet nuchter bent :)

• ikke

Ok jmi17,

Ik las hier laatst bij andere topics ook dat het bij tandvleesontstekingen kan zijn waar geen bloed is maar bijvoorbeeld wel al een paradontitis is ontstaan. Veel mensen hebben paradontitis sowieso zonder dit zelf te weten.

• jmi17

Ja en zij krijgen ook geen hiv door voorvocht in de mond te hebben ;)

Anders zou het aantal besmettingen fel stijgen.

Zolang de ontsteking niet uitgesproken is in de mond, kan je op je beide oren slapen.

• ikke

Ja en wanneer spreken we over een uitgesproken ontsteking. Heel veel mensen hebben paradontitis zonder dit te beseffen. Toch hebben die ook een ontsteking.

• jmi17

Als er veel bloed,… in je mond zit door de ontsteking.

Men zal er dan ook echt wel last van hebben.

Jmi17

• ikke

Ja jij praat over bloed op moment van het orale contact. Dat was er op dat moment niet. Maar oa John bespreekt hier op dit forum ook over pockets, en over bepaalde cellen. Dat bloed daarin geen rol speelt. Dat bedoelde ik met verwarrend.

• jmi17

John heeft eerder op dit forum ook al aangegeven dat er enkel een gevaar is wanneer er een grote hoeveelheid bloed aan te pas komt.

Als er op het moment van het contact geen bloed te zien is, zou ik me al geen zorgen maken over hiv.

De kans op soa's zal wel groter zijn bij een ontsteking en gezond is het niet als er voorvocht mee in contact komt, maar voor hiv is er dus nauwelijks gevaar op dat moment.

Jmi17