3e generatie test na 10 weken betrouwbaar? ongeacht klachten en risico

• Kenner

Ja, dat is 100% zeker. Ik durf 1000 euro te zetten op de uitslag. En een sneltest is net zo betrouwbaar als een reguliere bloedtest.

Al heb je alle sympromen van hiv, het is toch echt van iets anders.

Relax.

• David73@msn.com

Ok! Met zulke berichtjes kom ik de laatste anderhalve week wel door al vind ik 1000 euro nog wel wat weinig… ;)

Maar jij weet t zeker dus!

Ik denk dat ik dinsdag ook een sneltest vraag, dan hoef ik geen week op uitslag te wachten.

Erg bedankt voor je reacties.

Nog een vraag, ik belde met de aids soa infolijn en een meneer wist me te vertellen dat alle testen die in Nederlandse ziekenhuizen worden gedaan 4e generatietesten zijn. Duotesten ofzo? Antigen en antistoffen. Dit klopt niet toch? Ik ben van mening dat mijn sneltest alleen antistoffen opmerkt en mijn test is in een ziekenhuis afgenomen.

Groet David

• RS

Geen zorgen maken, je test is bijna zeker negatief.

• David73@msn.com

Bijna? Volgens kenner 100% :(

• Kenner

Ik weet niet hoeveel ziekenhuizen inmiddels al zijn overgestapt op 4e gen. testen, maar ik denk ook niet dat alle ziekenhuizen dit al hebben. Verre van.

Echter, puur op basis van antistoffen is 10 weken meer dan voldoende om een hiv infectie te kunnen uitsluiten.

De reden dat veel mensen blijven zeggen dat pas na 12 weken 100% uit te sluiten is, is omdat dat de officiele richtlijn is.

Maar die is inmiddels allang achterhaald. In de praktijk is het al na 8 weken rond, zelfs met een gewone 3e gen. test.

De test die je gaat doen is daarom alleen voor de statistieken. Het zal zeker negatief zijn. Geen twijfel mogelijk.