Hoe angst over HIV symptomen kan veroorzaken

  • jmi17

    Hoi landgenoot,

    ik zou je aanraden om eens naar de huisarts te trekken met al je klachten.

    Het is wel zo dat de griep momenteel in het land is, dat kan er al iets mee te maken hebben.

    Sowieso wil ik je aanraden om je eens te laten testen op soa's.

    Voor syfilis en hepatitis B moet je wel wachten tot na 3 maanden na het contact.

    Laat je na die test na 3 maanden ook vaccineren voor hepatitis B.

    Jmi17

  • B

    Hallo jmi17,

    Dank voor je snelle antwoord.

    Ben ik ook allemaal van plan, maar dat is toch nog enkele weken tandenknarsen.. En dat ik nooit meer naar de dames ga hoef ik je ook niet uit te leggen.

    Ik hoop uiteraard dat die griep epidemie/verkoudheid de schuldige is, en had een beetje gehoopt op wat ‘goed nieuws’ van jullie om me mentaal verder in die richting te duwen.

    Maak ik correct op uit je antwoord dat mijn symptomen echter wel van hiv zouden kúnnen zijn, ook al zijn ze zo snel gekomen en terug verdwenen ? Ik voel me nu in feite terug zo goed als ok (los van de zwaarmoedigheid die op me blijft hangen hierdoor, wat lymfepijn en de jeuk van die ‘muggenbeten’.), en we zijn nog geen 14 dagen na datum. John schreef hier ergens dat ze nooit al na een paar dagen komen en ook niet meer na 6 weken, of is deze stelling (2004 dacht ik) achterhaald intussen ?

    Wat met die ‘beten’ ?

    Kan een jeukende beetachtige huiduitslag van 2-3 puntjes erop wijzen, of moet het effectief om een echte rash met meerdere punten gaan ?

    Of zeggen symptomen hoegenaamd niks, vorige week niet, vandaag niet en binnen 10 dagen evenmin, en moet ik me gewoon laten testen.

    Wanneer kan ik me trouwens ten vroegste laten testen ? Ik las op een Belgische site voor homo's ergens 4 weken, klopt dit tegenwoordig ?

    De promilles waar Martijn in dit topic van spreekt, ‘1 op 10000’, kan ik hier in mijn geval van uitgaan volgens jou ? En 1 op 1000 mócht die vrouw positief zijn. Bij mijn laatste test zijn geen soa's gevonden, wel hepatitis B antilichamen (heb ik ooit cadeau gekregen van een overspelige ex-vriendin), voor de rest zie ik weinig risicoverhogende factoren.

    Hopend op een lichtpuntje,

    B

  • jmi17

    Hoi,

    de klachten van een primo-infectie komen gemiddeld voor tussen 2 en 4 weken na het contact.

    Wat die uitslag betreft wil ik je aanraden om dat eens te tonen aan de huisarts. Dat kan vanalles zijn, wellicht iets heel banaal.

    De uitslag die ik tot nu toe altijd zag bij een primo-infectie is wel wat meer dan 2 à 3 punten. Dit was bvb een rash over een groot deel van de rug.

    Met een klassieke test kan je je in België laten testen na 4 weken. Dit kan in het helpcenter van ITG in Antwerpen of Brussel.

    Maar de kans is wel aanwezig dat hiv nog niet opgespoord kan worden in die 4 weken. Dus is het altijd raadzaam om je op 3 maanden terug te laten testen.

    Ik zie alleszins geen reden om aan te nemen dat je besmet zal zijn. Laat je wel testen op soa's zoals ik al zei na 3 maanden.

    Jmi17

  • GTDH

    Hoi allemaal,

    Ik heb in de maand december met 4 meisjes onbeschermd contact gehad.

    Nu ben ik al enige tijd verkouden, niet heel ernstig, maar gewoon een verstopte neus, voornamelijk als ik buiten ben, binnen niet of nauwelijks last van.

    Als ik mijn neus snuit is het snot waterig en doorzichtig. Google vertelde me dat er dan een virus aanwezig is, lekkere geruststelling… NOT!

    Ook heb ik zo nu en dan last van spiertjes (?) in mij nek. Dit zijn echter de enige overeenkomende symptomen van HIV…

    Ik ben wat dat betreft een bangeschijterd en ben als een gek gaan googlen, dat heeft mij zo bang gemaakt, dat ik er eigenlijk al mee leef dat ik het heb…

    Ik heb half februari (dus nog geen 3 maanden na contacten) een test gedaan, en die was negatief, de doktoren zeiden dat ik me niet zo'n zorgen moet maken.

    Mijn leefwijze is enorm slecht aangezien ik DJ ben, en voornamelijk snachts leef. Ik eet slecht/weinig, drink weinig water, rook een pakje sigaretten per dag en drink regelmatig alcohol.

    Doktoren zeiden ook dat dit door mijn slechte weerstand kan komen, geruststellend, maar toch weer niet.

    Ik ga eind maart nog eens testen en ben erg bang voor die uitslag…

    Kan iemand mij helpen met uitleg?

    Alvast bedankt!

  • B

    Dag jmi17,

    Intussen enige tijd verder. Donderdag zal het 5 weken zijn. Heb me goed gehouden en veel als stress afgedaan.

    Ondanks dat ik me helemaal niet laat gek maken door info over symptomen (ben in feite nog amper op internet geweest), heb ik echter weer een flinke dip.

    Elke dag sinds ongeveer anderhalve week ontdek ik nieuwe kleine ‘puisten’ en wondjes op mijn borst en schouders. Nu staan er toch al wel een aantal op van schouder tot schouder. Ze worden niet groter, en verdwijnen/drogen uit na een paar dagen.

    Ik blijf met jeuk kampen, heb sporadisch warme oren, en de tintelende huid op mijn rug/schouders die al ruim 3 weken aanwezig is baart me ook enorm zorgen. Ook de pijn in mijn aangezicht, boven en onder mijn ogen, die ik als symptoom van sinusitis afdeed, is terug sinds vandaag evenals een gebrek aan eetlust (maar ook dat laatste zal tussen mijn oren zitten hoop k)

    Ook last van pijnlijke gewrichten en andere kleine ongemakken. Mijn maag rommelt de hel tijd, gelukkig heb ik slechts twee dagen diarree gehad in die 5 weken, anders zou k dit bijschrijven aan de symptomen lijst (hoewel ik goed besef dat dit niet meer hoéft te zijn om seropositief te zijn waarschijnlijk..).

    Allemaal stress, hou ik mezelf voor, maar een klein stemmetje in mij zegt ‘zie je wel, bingo’.

    Ook probeer ik me te sussen met ‘het is candida door mijn verminderde weerstand door stress en angst’, en dan gaat het weer even goed..

    Ik weet dat je gaat zeggen ‘laat je testen’, maar ik wou het toch even van me afschrijven..

    Hoe betrouwbaar is de test op 5 weken in een ‘gewoon’ ziekenhuis ? Of wacht ik beter nog een week ?

    Bedankt voor je tijd.

    B

  • jmi17

    B,

    ik blijf erbij dat ik niet verwacht dat je hiv zal hebben.

    Ga wel eens naar de huisarts met al je klachten.

    Jmi17

  • Bangmeisje

    Hoi…

    Ik herken me echt zo erg in jullie, fijn dat ik niet de enige ben met de angst en paniek wat opeens zo erg toeslaat dat ik mezelf wel wat aan wil doen of iig heel hard wil schreeuwen en huilen en 100 keer de bevestiging dat t niet kan…

    Vanaf m'n 17e al bang en enorme focus op hiv. Aantal keren laten testen en altijd niks aan de hand.. Nooit meer zou ik onbeschermde sex hebben..

    Jammer de bammer 6 dagen geleden toch een meisje oraal bevredigd…

    Het duurde 10 min schat ik en ze was niet ongesteld en ik geen duidelijke wondjes in m'n mond al had ik 1,5 dag later wel last van m'n keel… Toen ik in m'n keel keek zag ik helemaal achteraan een beetje rood…tijdens de sex met haar had ik absoluut nog geen keelpijn, maar misschien zat dat plekje er al wel..?

    Ik dacht meteen aan gonnoroe in de keel maar moest van mezelf toch weer hiv symptomen googlen… Terwijl ik weet dat ik er helemaal van ga flippen.

    En ja hoor, ik heb stijve nek, koude rillingen en kriebelhoest af en toe.

    Ik heb zo'n onwijze angst… Ik lees hier alles over pijpen, maar hoe zit het met beffen..?

    Meisje heeft afgelopen half jaar 4 bloedonderzoeken gehad omdat ze moe was, maar ook wat steken in haar buik. Eerste bloedonderzoek kwam eruit te weinig ijzer, 2e te weinig vitamines…. Verder kwam er nooit wat uit en zij weet ook niet of ze specifiek ook op hiv hebben gezocht maar ze weet wel dat ze heel veel onderzocht hebben, zelfs soorten kanker.. Niks had ze. Later bleek dat ze een buikinfectie handvat het duiken en zwemmen ergens waar die bacterie veel voorkomt. Heeft 6 weken antibiotica hiervoor gehad en moet deze nog een week slikken. Nu vraag ik me af, kan dat hiv erdoor heen glippen met 4 uitgebreide bloedtesten? En stel ze heeft hiv…. Heb ik echt kans erop?

    Ik doe dit echt nooit meer… Voel me zo stom en lamgeslagen. Ik ben moeder van het liefste kind van de hele wereld en moet er gewoon niet aan denken dat ik hiv nu heb…

    Ze heeft zich gisteren laten testen trouwens, dus nu nog 13 dagen in spanning…

    Kan iemand me geruststellen…? Ik weet t niet meer en leef van Google moment naar Google moment…

  • jmi17

    Bangmeisje,

    ken je dat meisje goed? Het is immers zo dat ze in de periode van 3 maanden voor de hiv test geen onveilige contacten mag gehad hebben die hiv zouden kunnen uitlokken (ook geen andere vrouw oraal en onveilig bevredigt hebben) of het moest zijn dat dit gebeurde met mensen die ze 200% kan vertrouwen en hun hiv-status kent. Weet je het antwoord daarop?

    Als je haar ten volle vertrouwt dan kan je met een gerust hart gaan slapen. Hoe dan ook: ben je in contact gekomen met vaginaal vocht? Als het antwoord nee is dan is het absoluut onmogelijk dat je hiv zal opgelopen hebben.

    Soa's ga je pas na 10 dagen kunnen laten testen, enkel syfilis en hepatitis B kunnen pas na 3 maanden.

    Jmi17

  • Bangmeisje

    Hoi,

    Nee ze heeft geen hiv test gehad, alleen 4 bloedonderzoeken…. Waar niks verontrustends uit is gekomen. Verder ken ik haar niet heel goed… Vaginaal vocht is in m'n mond gekomen, niet heel veel geloof ik maar ja met beffen heb je dat toch natuurlijk. Er was geen bloed en geen wondjes. Omdat ik nu bang ben heeft ze om mij gerust te stellen een test gedaan waarvan de uitslag nog niet binnen is… En ja, ze heeft in november voor t laatst sex gehad dus daar zit wel 3 maanden tussen. Ik ben zo bang van je antwoord, heb ik heel groot risico gelopen?

  • Bangmeisje

    Jimmy,

    Ik draai door echt! Ik lees net jouw antwoord op iemand die vroeg hoe groot t risico was om onbeschermd te pijpen… Zelfs met irritaties op de tong, volgens jou geen risico… Als ik vertel dat ik iemand heb gebeft krijg ik t idee dat dat veel erger dan pijpen is en ik een vet groot risico gelopen heb… Ik word helemaal gek en kan aan niks anders meer denken. Ik leef al alsof ik t heb, ben voorzichtig met wondjes en tandenpoetsen, dat niemand per ongeluk de mijne neemt bijv….

    Ik heb echt gewoon 10 min gebeft, niet m'n tong erin gestoken ofzo. Geen wondjes, geen bloed, geen menstruatie… Ik kan nergens anders aan denken terwijl ik leuk moet doen met familie en kind. Alsjeblieft kan iemand me helpen?

    Albast bedankt, ben al wel blij met dit forum!