Hoe angst over HIV symptomen kan veroorzaken

  • jmi17

    Bangmeisje,

    het ziet er niet naar uit dat je hiv zal hebben.

    Volg wel mijn advies ivm het laten testen op soa's.

    Jmi17

  • Bangmeisje

    Ok…

    Testen op soa's maar niet op hiv dus… Want niet nodig?

  • Stress stress

    Beste mensen,

    Ook ik ben enorm bang dat ik een soa, in het specifiek HIV heb opgelopen.

    Ongeveer een week geleden heb ik onveilige seks (pijlen) gehad met een man (ben zelf 23). Ik heb hem gepijpt en ook geslikt (dom, dom, dom).

    De volgende dag!!!! kreeg ik al een soort last van mijn keel, niet heel erg, ik voelde het alleen een beetje. Twee dagen daarna was ik wel redelijk ziek, vooral heel verkouden, ik had geen griep. Toen begon ik te twijfelen en heb dus ook gegoogled waardoor ik enorm bang en gestresst ben.

    Ik heb onder andere last gehad van verkoudheid, opgezwollen klieren, hoesten (wel met slijm, was niet doorzichtig). Ik ben echt niet meer te genieten omdat ik sinds ik op internet heb gezocht denk dat ik hiv heb. Tevens kreeg ik vandaag witte bultjes in mijn mond, maar ben ook enorm gestresst.

    Ik moet er ook bij vermelden dat mijn ouders en broertje de week ervoor ziek zijn geweest en waren toen ik de symptomen kreeg (zij hadden best wel een erge griep).

    Ik ben echt gestresst en ga 2 weken na de onveilige seks een test laten doen. Het is nu een week later, kan ik een PEP laten doen?

    Stress stress

  • Stress stress

    Daarbij moet ik wel zeggen dat hij zegt dat hij niets heeft, maar vooralsnog heb ik zo mijn wantrouwen …

  • jmi17

    Die test na 2 weken gaat geen uitsluitsel kunnen geven.

    Daarvoor zal je helaas 3 maanden moeten wachten.

    Je kan je na 10 dagen wel al laten testen op soa's.

    Voor syfilis en hepatitis B ga je 3 maanden moeten wachten.

    Die symptomen van jou zijn absoluut niet van hiv ;)

    Hou het voortaan wel safe.

    Jmi17

  • Stress stress

    Bedankt voor je reactie!

    Niet van HIV? Ik dacht echt dat ze het wel waren namelijk. Ik ga sowieso tussentijds testen en na drie maanden die test doen voor de zekerheid.

    Maar als jij met zekerheid kunt zeggen dat het er niets mee te maken heeft … Ik schrok namelijk toen ik na mijn verkoudheid een soort witte bultjes in mijn wang kreeg.

    Ik hoop in ieder geval dat je gelijk hebt wat betreft hiv! En ik ben sowieso van plan een tijdje niets meer te doen haha, ben me dood geschrokken. Maar inderdaad, jammer dat ik er op zo'n manier achter moeten komen …

    Zou je kunnen uitleggen waarom mijn symptomen geen hiv kunnen zijn?

  • jmi17

    Omdat ze te snel gekomen zijn. Wellicht heb je de ziekte van je gezinsleden overgekregen.

    Als die witte bultjes blijven, dan kan je ze wel eens tonen aan de arts.

    Jmi17

  • Stress stress

    Pfff, en ik me enorm druk maken (mijn motivatie voor alles was zeer laag).

    Ik heb donderdag een afspraak bij de GGD ik zal wel laten weten wat zij erover zeggen, wellicht dat ik daarmee iemand minder zorgen kan geven.

    In ieder geval enorm bedankt voor je reactie Jmi17!

  • thomas333

    Hoi,

    Ik heb 1 week geleden onveilige seks gehad met een biseksuele man. echt dom van me want voel me er nog heel idioot bij.

    Dit is er die avond gebeurt ik heb hem zonder condoom gepijpt en hij geeft me geneukt zonder condoom. Had wel condoom voorgesteld maar zegde van ik ben niet ziek heb seks met mijn vriendin ook zonder.

    Hij is niet klaargekomen in mij maar denk zo van waar is dan het voorvocht ?

    Wat me nu enorm ongerust maakt 4 dagen later krijg ik over gans mijn lichaam prikkels (jeuk)

    Ik ben dan de volgende dag naar de huisarts geweest maar ik kon het niet over mijn lippen krijgen dat ik onveilige seks gehad had.

    Ze geeft me nu medicatie voorgeschreven tegen de jeuk maar op één twee drie werkt die medicatie ook niet.

    Ik stel me nu de vraag zou ik nu echt HIV opgelopen hebben en zou ik me moeten laten testen ?

    Ik weet niet of die prikkels die ik een paar dagen later gekregen heb, ook te maken geeft met die onveilige seks.

    Wat moet ik doen of wie kan me geruststellen ?

    groeten

  • jmi17

    Thomas,

    helaas heb je wel een risico genomen.

    Je kan na 10 dagen eens laten testen op soa's.

    Hiv, syfilis en hepatitis B ga je wel op 3 maanden moeten laten testen.

    Voor hepatitis B kan je je na die test ook laten vaccineren.

    Die prikkels hebben er niets mee te maken.

    Jmi17