hallo,
blij dit forum gevonden te hebben en te lezen niet de enige te zijn met angst.
Ik heb ruim anderhalve week geleden sex gehad met een Thaise prostituee in een Nederlandse seksclub. Veilige vaginale sex, tot op het moment dat mijn condoom afgleed.
Aangezien ik dronken was heb ik dit niet meteen gemerkt; de ‘blootstelling’ kan goed enkele minuten geduurd hebben.
Het betrof een Thais meisje van ongeveer 25 dat amper nederlands sprak en een beetje engels. Ze gebruikte veel glijmiddel (mijn penis was niet echt hard door de alcohol), en bevestigde me toen het allemaal voorbij was dat ze gezond was (ik hoop dat ze dat nederlandse woord tenminste begreep..).
Ik heb de volgende dag meteen naar de uitbaatster van de club gebeld met de vraag of de dames regelmatig werden getest en of ik me geen zorgen hoefde te maken, wat uiteraard werd bevestigd (hoe zou je zelf zijn als uitbater).
Een telefoontje naar een wachtdokter van een center voor PEP kuren in Belgie erna leerde me dat een hetero risico contact met een sekswerkster waarvan de status onbekend is, een laag risico inhoudt, zoals u ook schrijft, en de kans dat ik een leverontsteking of zo zou doen door de PEP groter was dan dat ik HIV opliep. Niet aan te raden dus, en in NL waarschijnlijk zelfs geen optie. Gelukkig.
Toch maak ik me zorgen.
Ik heb intussen keelpijn, stijve spieren en spierpijn (dag twee!?), verhoging en zware hoofdpijn (dag 8) gehad, ben duizelig geweest (dagen 3 t/m 10) en voelde me moe, geïrriteerd en jeukerig. Sinds eergisteren zijn mijn klieren in de hals ook opgezet en pijnlijk en zit ik met een kriebelhoest, vage pijn achter de ogen én een verstopte neus..
Tot gisteren (dag 12) in feite heb ik alles dapper geklasseerd onder stress/angst die symptomen veroorzaakt, totdat ik plots hevige jeuk kreeg aan de binnenkant van mijn elleboog (waar een dokter bloed prikt), en ik na het krabben drie ‘muggenbeten’ opmerkte.
Vannacht uiteraard amper geslapen, te warm gehad, en het gevoel een verbrande huid te hebben bij momenten, op mijn rug en armen.. opnieuw stress ? Of meer uitslag op komst ?
Nu maak ik me dus wél ernstige zorgen. Het zijn roze bultjes zonder vlekken rond, die ik echt het best kan vergelijken met muggenbeten. Is dit gordelroos/maculopapilaire uitslag (op komst) ?
Spier- en hoofdpijn is intussen voorbij. M'n nek blijft wat stijf.
Kàn dit bij een HIV besmetting of maak ik mezelf compleet gek ? Ben ik toevallig én overdag toch gebeten/gestoken door een spin of mug (in februari.. ) ? Waarom heb ik dat dan niet gevoeld ? En ik heb de hele dag een hemd aan gehad !?
Kan ik, na anderhalve week al, die symptomen gehad hebben en nu nog enkel last hebben van m'n klieren, keel en kriebelhoest ? Waarom heb ik die kuur toch niet gedaan ?
Of ben ik compleet idioot aan het doen vanwege de stress, en is de kans idd zo klein dat ik rustig de 6 weken dien af te wachten maar me eigenlijk niet te veel zorgen moet maken ? Angst en stress laten me tegen de muren oplopen, en ik weet dat enkel een test uitsluitsel geeft, maar zou het toch fijn vinden iets van jullie te horen om de komende weken door te komen.
Een stomme belg