symptomen

• T

Kan iemand me informeren?

Heb na een date een maand later 1 hele dag moeten overgeven. Verder ben ik tussen die maand en ongeveer 3 maanden behoorlijk wat gewicht verloren.

Zijn dit symptomen van Hiv?

• RS

Beste T,

Wellicht is het handig om te vermelden wat je risico is.

• T.

Dat was pijpen zonder klaarkomen. Wel mogelijk met ontsteking van tandvlees.

• RS

Beste T,

Pijpte jij hem of pijpte hij/zijn jou? Beide kan ook het geval zijn. Je klachten lijken niet op ARS of de symptomen van een HIV-infectie. Noodzakelijk is vast te stellen of je risico hebt gelopen. Pijpen zonder sperma in de mond is geen risico voor HIV.

• T.

Zelfs voorvocht kan toch een klein risico vormen? Zeker in combinatie met bijvoorbeeld een wondje of tandvleesontsteking.

Gewichtsverlies en braken zijn geen tekenen van een acute hiv infectie?

• Rs

Theoretisch is er altijd een risico. Het virus bevindt zich met name in sperma, bloed en etter. In mindere mate in bijvoorbeeld speeksel. Speeksel zorgt ervoor dat het virus wordt afgebroken en daardoor geen transmissie kan plaatsvinden. Bottumline is testen na 8 tot 12 weken. In dit geval zeg ik, geen risico.

• T.

Nagenoeg geen risico zeg je dus? De persoon zelf is na onze date nog getest (ik meen 9 of 10 weken na onze date) daarbij had hij negatief op test antigeen en antistoffen

• jmi17

T,

als je tandvlees enkel wat rood zag is er zeker geen probleem.

Wel best dat je met je symptomen eens naar de huisarts trekt, die kunnen immers op vanalles wijzen.

Doe daar ook je verhaal ivm het contact.

Jmi17

• T.

Is duizeligheid, 1 dag overgeven en wat kilos gewichtsverlies geen symptoom van acute hiv infectie dan?

• jmi17

T,

dat doet niet aan hiv denken.

Maar het is wel belangrijk dat je met die klachten naar de huisarts stapt.

Een soa test is wel nodig na 3 maanden of later.

Jmi17