wat is nu de waarheid?

• Z.

Beste kenner,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Geeft me toch een gerust gevoel. Wel raar dat geen enkele huisarts, soa medewerker of andere officiële instantie die uitspraken durft te doen he?

John en jmi17 jullie zijn het met dit verhaal ook eens?

• Kenner

jmi17 zal ongetwijfeld blijven volharden in 3 maanden. Maar puur en alleen omdat dat de officiele richtlijn is.

Er zit verder geen echte argumentatie achter. Hij is ook geen expert. Verre van zelfs. Hij is gewoon verpleger die maar gewoonde richtlijn aanhoudt omdat dat het veiligst is, hij is geen dokter noch de argumentatie afkomstig van een dokter, mijn info wel.

Ook John is van de 3 maanden omdat dat de officiele richtlijn is, hoewel hij wel zal zeggen dat het vanaf 8 weken zeer hoog betrouwbaar is. Maar dat is een understatement.

De reden dat de officiele instanties ook blijven volharden in 3 maanden is geen medische, maar een juridische.

Zij willen zichzelf indekken, hebben er geen baat bij om dat soort uitspraken te doen, voor hen is het extra veilig.

Maar voor iemand die vol stress zit te piekeren is het een heel andere situatie. Vandaar mijn wat genuanceerdere onderbouwing. Er zijn nogal wat misverstanden en er wordt nogal wat onzin (herhaaldelijk) de wereld ingeslingerd.

Doe er je voordeel mee. Maar iedereen mag vinden / geloven wat hij / zij wil. Ik ga niet eeuwig in debat met mensen die maar 3 maanden blijven roepen.

• Z.

Was ook gewoon een vraag van me. Ben blij met je uitgesproken mening. Hoe ben jij aan deze informatie gekomen?

• Bangmeisje

Beste kenner…

Ik zit nu in het ziekenhuis…. Ga een sneltest laten doen. 4 weken en 3 dagen na contact.

Als deze over een uurtje goed uitpakt mag ik dan m'n zorgen loslaten of is dit voor een sneltest nog te kort?

Groetjes

• Kenner

Sneltest is net zo betrouwbaar als reguliere test.

Dus als je test negatief is mag je je zorgen los laten.

• Kenner

Ervan uitgaande dat het een duo / combo test is natuurlijk… anders is het wel te vroeg.

• Bangmeisje

Geen idee…. Test was negatief… Ze zei wel 3 maanden eigenlijk. Maar in mijn geval 100% niks aan de hand.

Volgens alle deskundigen had ik ook geen risico gelopen maar je zal maar net bij die 0,03% horen.

Test is 9 weken na eerste contact (oraal) en 4 weken en 3 dagen na 2e contact (veegje vaginaalvocht van haar op de vinger die mij vingerde….)

Ik kon alle zorgen loslaten zei ze.

• Bangmeisje

Kennemergasthuis Haarlem…. Test met prikje in je vinger en dan moet er 1 streepje verschijnen… Bij 2 streepjes is ie positief, bij 1 negatief dus goed.

Ik ga het loslaten… M'n risico was al amper iets, en deze uitslag kan ik wel mee leven.

Heb wel 2 dagen geleden nog een gewone bloedtest gedaan, daar dinsdag de uitslag van. Sowieso ga ik op 12 weken nog een keer. Maar voor nu toch best goed resultaat toch?

• Kenner

Je had voor dit contact niet op hiv hoeven testen. 0 risico.

Dus dit is al meer dan genoeg. Ik zou niet na 12 weken nogmaals gaan, zonde van de test en je tijd en energie.

• Bangmeisje

Ja dat zeiden ze mij ook.. Maar dan spraken ze van niet reëel risico en nihil… En dat is in mijn hoofd toch anders dan absoluut nul risico…. Ik snap dat niemand die garantie kan geven maar daardoor wel echt 2 maanden in echte paniek gezeten. Fijn dat je zo snel reageert! Dankjewel!!!