jmi17 zal ongetwijfeld blijven volharden in 3 maanden. Maar puur en alleen omdat dat de officiele richtlijn is.
Er zit verder geen echte argumentatie achter. Hij is ook geen expert. Verre van zelfs. Hij is gewoon verpleger die maar gewoonde richtlijn aanhoudt omdat dat het veiligst is, hij is geen dokter noch de argumentatie afkomstig van een dokter, mijn info wel.
Ook John is van de 3 maanden omdat dat de officiele richtlijn is, hoewel hij wel zal zeggen dat het vanaf 8 weken zeer hoog betrouwbaar is. Maar dat is een understatement.
De reden dat de officiele instanties ook blijven volharden in 3 maanden is geen medische, maar een juridische.
Zij willen zichzelf indekken, hebben er geen baat bij om dat soort uitspraken te doen, voor hen is het extra veilig.
Maar voor iemand die vol stress zit te piekeren is het een heel andere situatie. Vandaar mijn wat genuanceerdere onderbouwing. Er zijn nogal wat misverstanden en er wordt nogal wat onzin (herhaaldelijk) de wereld ingeslingerd.
Doe er je voordeel mee. Maar iedereen mag vinden / geloven wat hij / zij wil. Ik ga niet eeuwig in debat met mensen die maar 3 maanden blijven roepen.