wat is nu de waarheid?

• Z.

Kenner,

Wie heeft jou deze informatie gegeven of wat is jou eigen “functie”?

• Z.

Kenner,

Op basis van welke gegevens baseer jij jou verhaal?

• Kenner

Op basis van soa klinieken met meer dan 30 jaar ervaring inclusief eigen test-data

• jmi17

Wil Kenner toch even wijzen op het feit dat zowel John als ik niet “zomaar” mensen zijn met een medische kennis.

John is microbioloog of laborant (ben het even kwijt) en ikzelf ben een aidsreferentieverpleegkundige (soa's horen er ook bij) dus we weten waarover we praten ;) En uiteindelijk geven we altijd een identieke uitleg.

Bij een werkongeval is het sowieso aangewezen om de termijn te volgen die men aangeeft anders riskeer je problemen te krijgen met de verzekering omwille van medico-juridische redenen.

Jmi17

• Z.

En jmi17 in hoeverre ga jij mee met het verhaal van Kenner?

• Kennis

Bij John bespeurt ik inderdaad veel technisch inhoudelijke medische kennis.Bij jou alleen het blind volgen van richtlijnen en protocollen zonder te weten van de hoed en de rand. Daarom ben jij ook verpleegkundige en geen dokter. Dat is niet erg maar je geeft je volledig onterecht uit als expert op dit gebied. En aan je antwoorden hier te lezen ben je dat bepaald niet.

En de uitleg is bepaald niet identiek, de uitleg van John is in elk geval een stuk genuanceerder. Hoewel ik zelfs bij hem soms achterhaalde informatie lees.

Maar dat zal ook te maken hebben met beroepsethiek, hij wil gewoon niet afwijken van de officiele richtlijn. Wat ik in zijn geval ook wel kan begrijpen. Maar hij weet in elk geval wel waar hij over praat.

• Z.

Ok kenner.

Dus erg betrouwbaar in jou ogen? Dus als iemand waarmee ik heb gedate na 8 weken negatief test (test in ziekenhuis op antigeen en antistoffen) hoef ik me zelf absoluut geen zorgen meer te maken?

• Kenner

Inderdaad. Geen twijfel. Maar dat had ik al gezegd.

• Z.

Kenner,

Hoop dat je gelijk hebt dan zou mijn kleine zorgen helemaal verleden tijd zijn. Toch merk ik dat alle instanties aangeven dat het 12 weken is. En als ik over 8 weken begin ze zeggen dat het betrouwbaar is maar lang nog niet zeker.

• jmi17

Z,

volg gewoon het advies van de instanties bij een risico-contact. Als alle instanties dat zeggen, dan kan je je toch niet anders dan toegeven dat daar waarheid achter zit?

Het enige dat wij (John en ik, maar ook alle andere instanties) kunnen zeggen is dat een test na 8 weken hoog betrouwbaar is, voldoende om op je beide oren te slapen.

Maar het blijft wel nodig om op 3 maanden te laten testen.

En wat Kenner betreft, ik kan ook uitpakken met volledig medische taal. Maar wat hebben jullie daaraan? Het is vooral belangrijk dat ik info geef in de taal van mensen die geen kennis hebben over hiv/soa's. Laat mij maar in medisch jargon praten tegen mijn collega's.

Jmi17