Hoe angst over HIV symptomen kan veroorzaken

  • anoniem

    Dat is het juist, ik durf het haar niet zeggen. Ik wil haar niet dezelfde stress en angst bezorgen als ik nu meemaak.. Ik heb me op alle soa's laten testen. tot nu toe is alles negatief. Maar ik blijf me zorgen maken. Ik vergeef het mezelf nooit als ik haar met deze ziekte besmet heb.

    groetjes

  • jmi17

    Dat hoef je ook niet, maar laat jullie gewoon met de klachten al gaan en bel desnoods op voorhand naar de arts met je verhaal.

    Btw ik zou me niet teveel zorgen maken.

  • Anoniem

    Dat probeer ik.. maar het is makkelijker gezegd als gedaan.. In mijn hoofd ben ik er 99% zeker van dat ik besmet ben met HIV. Om eerlijk te zijn heb ik het zelfs al geaccepteerd.(ondanks de negatieve testuitslag) Maar ik kan er gewoon niet mee leven dat ik mijn vriendin mogelijk besmet heb. Het eigenaardige is gewoon dat alle acute symptomen kloppen (langdurige koorts, gewichtsverlies, spier-en gewrichtspijnen op de bizarste plekken, genitale herpes die nu terug weg is, diarree, misselijkheid,…) En deze symptomen waren er voor ik me zorgen maakte, zowel bij mij als bij mijn partner. Ik probeer positief te blijven. Ik heb nu ook geen ziekteverschijnselen meer omdat de vermoedelijke acute infectie al even voorbij is. Alleen huiduitslag, gezwollen lymfeklieren, diarree/stinkende ontlasting en een witte tong blijven. Dat zou mss ook door de stress kunnen komen maar het klopt gewoon allemaal veel te goed.

    Mijn vriendin is bovendien ook naar de dokter geweest, maar pas na de acute infectie, hij dacht dat ze gewoon een griepje heeft gehad. wat ik aanvankelijk ook dacht. Maar een normale griep duurt geen 4 weken..

    Ik doe mijn best om positief te blijven denken maar de angst en stress blijft terugkomen.

    Groetjes.

  • jmi17

    Je zal zien dat je voor niets bang bent ;)

  • Anoniem

    Ik hoop het ten zeerste. Maar alles klopt gewoon veel te goed.. Ik probeer mezelf te vermannen en mijn hoofd omhoog te houden, maar het weegt enorm op mij.

    Ik heb een voorgevoel dat de wet van Murphy me hier genaaid heeft.

  • Twen

    Beste Hans,

    Ik ben blij dat ik dit verhaal van jou ben tegen gekomen. Het was inderdaad een grote fout om symptomen op te gaan zoeken. Nadat ik twee dagen wat grieperig en misselijk was geweest ging ik maar eens rond zoeken wat het had kunnen zijn. Ik kwam al snel bij HIV uit….. Ik heb een afspraak gemaakt voor een test maar dat duurt nog 2 weken. Ik merk gewoon dat als ik er weer aan denk dat ik vanzelf zweterige handjes krijg en hoofdpijn en misselijk gevoel. Ik probeer er gewoon zo min mogelijk aan te denken, maarja zo makkelijk is dat niet. Nu is het dus nog maar in de stress zitten voor 3 weken en maar hopen dat het niet dat ik denk wat het is :(

    Bedankt in ieder geval voor je stuk, het geeft me weer wat hoop!

  • jmi17

    Twen,

    ik duim voor je!

    Bespreek met je arts ook of je op soa's moet getest worden.

    Jmi17

  • Tv

    Hoi

    Zit zelf ook ik de stress! Heb een maand geleden sex gehad met een Thaise meid, en het condoom was gescheurd.

    Nu ben ik 2-3 dagen erna ziek geworden, beetje griepjes en keelpijn.

    Het is nu een maand later en ben nog steeds niet fit, erg moe, lusteloos en concentratieproblemen. Ook erg last van een stijve nek.

    Heb volgende week een test staan bij de GGD.

    Ik lees dat je 3 maanden erna moet testen om t zeker te weten… Drama

    Onzeker persoon

  • RH

    Hoi,

    Ik ben hier terecht gekomen na mij, helaas, suf te hebben gegoogled over HIV. En heb ik hier de neiging om het van mij af te schrijven.

    3,5 weken heb ik onveilige sex gehad met een vrouw, zowel vaginaal, anaal als oraal. Ontzettend stom natuurlijk. Ik had er al niet zo'n goede gedachte bij nadat het was gebeurt. Echter sinds vorige week kwamen de volgende klachten op mijn pad: wat meer jeuk in de schaamstreek, bobbeltje op de penisstam, branderig gevoel aan eikel en soms aan de anus. Daarbij kwamen helaas ook wat andere verschijnselen…..het leek op het begin van een verkoudheid….wat vermoeid, hoofdpijn, ‘trekkende’ogen, spierpijn in benen en voeten en raar gevoel in liezen. m'n conditie was ook ineens aanmerkelijk minder.

    Natuurlijk door dat gegoogle ben ik mijzelf gek aan het maken, zeker als ik zie dat sommige symptonen overeen komen. Overigens voel ik mij niet koortsig (niet gemeten), heb geen diarree en slaap over het algemeen goed.

    Ik was voor dit avontuur ‘schoon’ als het goed is. Vorig jaar september getest en daarna een vaste relatie gehad waar ik veel vertrouwen in heb gehad op dit vlak.

    Zij, van afgelopen keer, heeft geen klachten. Heeft zich 4,5 maand geleden laten testen en was negatief. Daarna heeft ze, naar eigen zeggen, eenmaal onveilige sex gehad met iemand anders. Ik ben er alleen nog niet achter hoelang dat geleden is.

    Zij heeft zich afgelopen dinsdag laten testen en ik ook. Zij hoort het morgen als het goed is. Ik heb te horen gekregen dat het bobeltje op mijn penis waarsch. een klein wratje is of een onschuldige huidaandoening. Maar hoogstwaarschijnlijk een wratje. Hier heb ik spul voor gekregen. Verder een schimmeltje in mijn liezen ook een zalfje voor gekregen.

    Pfff als zij hoort morgen dat er niets is, zou het al een opluchting zijn, maar nog niet optimaal zeker. Bij mij kunnen ze natuurlijk nog helemaal niks zeggen over HIV omdat het gewoon nog te vroeg is. Of kunnen eventuele daadwerkelijke HIV klachten na twee weken het virus wel al zichtbaar laten worden?

    Door emotie waarschijnlijk een beetje warrig verhaal geworden.

    Groet

  • jmi17

    RH,

    hiv is officieel pas opspoorbaar na 3 maanden. Dus raadt ik jou en je vriendin ook aan om dat op dat moment te doen alsook een soa test dan.

    Zeg tegen de arts ook als je de laatste weken/maanden voor de test antibiotica nam alsook evt. vaccinaties voor hepatitis B.

    Hou het in tussentijd zeker safe.

    Hoe voel je je nu?

    Jmi17