Orale seks en aftrekken van elkaar. Zonder condoom. Ook ik heb tandvleesontsteking dus ben me wel zorgen gaan maken.
Maar gewichtsverlies moet dan in combinatie zijn met wat?
Geen koorts gehad volgens mij, althans niet gemerkt dan. Alleen het gewichtsverlies, vermoeid/veel gapen en die nacht ziek na 5 weken.
Orale contact was voorvocht in de mond.
Tandvleesontsteking weet ik niet wanneer je van uitgebreid ofzo spreekt. Het bloed wel bij het poetsen bij een paar tanden en op zich is tandvlees ook wel slap. Heb er geen last van dat niet.
Jmi17,
Ik zie overigens op internet het onderstaande. Hierbij staat eigenlijk dat gewichtsverlies niet ontstaat in de 1e fase maar pas in latere fase?
Indeling:
o Eerste of acute fase; CDC 1
Deze vindt meestal plaats kort na de infectie maar niet iedere geïnfecteerde maakt deze door.
De verschijnselen zijn die van griep (koorts, hoofdpijn, keelpijn, misselijk, lusteloosheid, huiduitslag en neurologische verschijnselen). Meestal duren deze verschijnselen maar kort en verdwijnen vanzelf. Sommige mensen kunnen er erg ziek van worden.
o Tweede of A-symptomatische fase; CDC 2
Tijdens deze periode kunnen er wel antistoffen aangetoond worden bij de drager van het virus maar zijn er geen klachten. Dit is de A-symptomatische fase en is een klachtenvrije periode. Dit stadium kan jaren duren. Deze mensen zijn dragers van het hiv virus en kunnen het virus overdragen aan anderen.
o Derde of Lymf Adenopathie Syndroom (LAS); CDC 3
Las is een verouderde term, men spreekt tegenwoordig ook wel van Persisterende Gegeneraliseerde Lymfadenopathie (PGL). Deze fase treedt in wanneer de lymfeklieren op verscheidene plaatsen in het lichaam gedurende meer dan drie maanden duidelijk opgezet zijn. Hiervoor is dan geen andere aanwijsbare oorzaak dan de hiv-infectie. De opgezette klieren zijn meestal niet pijnlijk en er zijn geen andere klachten. Dit verandert drastisch als de drager van het hiv-virus in de vierde fase komt.
o Vierde fase of Aids Related Complex (ARC)
o Fase CDC 4A
Bij ARC treed een complex van symptomen op, waarvan chronische moeheid en lusteloosheid de belangrijkste zijn. Daarnaast is er vaak sprake van hoge koorts, 's nachts zweten, diarree en lymfadenopathie. Deze ziekteverschijnselen kunnen lange tijd bestaan, waarbij goede en slechte perioden elkaar afwisselen.
Fase CDC 4A gaat gepaard met chronische diarree, dit is het hiv-wasting syndroom, hierbij verliest de patiënt onvrijwillig 10% van zijn oorspronkelijke lichaamsgewicht of meer dan 7 kilo in een zeer korte tijd.
De info over de eerste fase klopt niet helemaal hoor. Er staat dat het kort duurt, maar bij heel wat patiënten van me duurt het weken tot een maand.
Men noemt het niet voor niets “een griepaal syndroom” en vaak ziet men dat men naar de dokter gaat omdat het langer dan normaal duurt dus langer dan een normale griep (al duurt dat ook al 10 tot 14 dagen).
Spierpijn staat er overigens ook niet bij terwijl dat er wel bij hoort idem als nachtzweten.
Hoezo tuurlijk niet dan?
Want bij symptomen lijst staan toch wel oa die 3 dingen bij?
Mijn handelingen waren: pijpen en aftrekken van elkaar. Heb gepijpt zonder condoom. Niet klaargekomen in mijn mond, maar zal uiteraard wel voorvocht zijn vrijgekomen. Heb last van bloedend tandvlees bij oa tandenpoetsen. Volgens mij noemen ze dat gingivitis.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?